Śniadanie

posiłek niezmiernie ważny, a często (przez poranny pośpiech lub brak dobrych nawyków) pomijany. Daje zastrzyk energii, pozwala organizmowi rozruszać się po nocnym odpoczynku. Dzieci, które nie jadają śniadań szybko się męczą, są drażliwe, mają kłopoty z koncentracją i gorsze wyniki w nauce. Cierpią z powodu zaburzenia przemiany materii i niedożywienia. Są bardziej narażone na otyłość - wygłodniałe dziecko rzuca się na byle jakie jedzenie: batoniki, tłuste przekąski.

Pełnowartościowe śniadanie powinno składać się z produktów pełnoziarnistych (razowy chleb, płatki), które zapewniają uczucie sytości i energię na kilka godzin. Dobrym źródłem białka będzie nabiał, jaja, wędlina. Nie powinno zabraknąć świeżego owocu (wyjątkowo może go zastąpić świeżo wyciskany sok) lub warzywa (listek sałaty, plaster pomidora na kanapkę, szczypiorek do twarożku). Ważne, by jeść spokojnie, bez pośpiechu. Jeśli mamy mało czasu, ważne, by dziecko zjadło cokolwiek zdrowego (np. porcję błyskawicznej kaszy na mleku), ale w domu, przy stole, a nie w biegu do szkoły lub dopiero na pierwszej przerwie.

Więcej o: