1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Stół

nie tylko mebel, ale także istotny element zdrowej kuchni. Nawet najlepiej skomponowane danie nie wyjdzie nam na zdrowie, jeśli będziemy je jeść w pośpiechu, byle jak, przy kuchennym blacie, komputerze, albo przed telewizorem. Przy wspólnym stole jemy spokojnie, bez pośpiechu, dokładnie żując każdy kęs - dzięki temu lepiej trawimy i unikamy problemów gastrycznych (zgagi, wzdęć, niestrawności).

Jedzenie to nie tylko zaspokajanie głodu, ale także ważny element kultury, sposób na miłe spędzenie czasu z bliskimi ludźmi, relaks. Sił przybywa nam nie tylko dzięki kaloriom i składnikom odżywczym, ale także dlatego, że podczas posiłku odrywamy się od pracy, cieszymy smakiem, zapachem, wyglądem potraw, rozmawiamy, śmiejemy. Uczmy tego dzieci od małego - posiłek może jednoczyć rodzinę, sprzyjać dobrej atmosferze, krzepić. Starajmy się na czas posiłku zawieszać spory i kłótnie, nie walczmy też z dzieckiem o każdy kęs, nie wmuszajmy w nie tego, czego nie lubi, nie straszmy, nie szantażujmy. I w miarę możliwości pozwalajmy jeść samodzielnie, nawet zupełnym maluchom. Dzięki miłej, spokojnej atmosferze przy stole, także w przyszłości będą mieć zdrowy stosunek do jedzenia.