1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Sól

wszechobecny składnik diety, codziennie zjadamy jej dwie i pół łyżeczki, podczas gdy dla prawidłowego funkcjonowania organizmu potrzebujemy tylko 1 g soli dziennie, a 6 g (łyżeczka od herbaty) to górna granica normy. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, gdzie się podziewa. A dodaje się ją do wędlin, pieczywa, przekąsek, serów, gotowych dań, nawet do słodyczy. Nie mówiąc o tradycyjnych w polskiej kuchni ogórkach kiszonych, śledziach, rosole, solonych ziemniakach itp. Koncentratem soli są kostki rosołowe, dania w proszku, chipsy. Przyzwyczailiśmy się do smaku soli tak bardzo, że już go nie zauważamy.

Sól to oczywiście doskonała i znana od wieków przyprawa - nadaje potrawom smak, poprawia także ich trwałość. Trzeba jednak pamiętać, że podnosi ciśnienie, a przez to szkodzi naczyniom krwionośnym i sercu; przyczynia się także do otyłości. Nadciśnienie to choroba, która w dyskretny, bo bezbolesny sposób atakuje co trzeciego dorosłego Polaka, coraz częściej grozi też ludziom o młodym. Jeśli chcemy wychować nasze dzieci na zdrowych dorosłych, unikajmy soli.

Więcej o: