Etykieta

Wizytówka produktu zawierająca najważniejsze informacje o jego składzie, zawartości składników odżywczych, kaloryczności, sposobie przechowywania, przydatności do spożycia. Jej lektura pozwala wybrać ze sklepowej półki produkt najzdrowszy, najlepszy. Tymczasem etykiety czyta zaledwie 40 proc. klientów, a to oznacza, że aż 60 proc. z nas nawet nie sprawdza... daty ważności. Etykiety warto czytać szczególnie wtedy, gdy sięgamy po produkt przeceniony (lub w tzw. promocji), zastanawiająco tani, mocno przetworzony (gotowe dania, konserwy, mielonki, słodycze), wieloskładnikowy (np. spośród wielu paczek płatków śniadaniowych warto wybrać te bez dodatku cukru), obiecująco zatytułowany (np. woda smakowa - po lekturze etykiety dojdziesz do wniosku, że to po prostu przezroczysty napój z cukrem i chemicznymi konserwantami), po żywność dla dzieci. Obowiązek czytania etykiet mają alergicy oraz ich opiekunowie.

Nie należy kupować produktów z etykietą uszkodzoną, nieczytelną, nieprzetłumaczoną na język polski lub z zaklejoną datą przydatności do spożycia.

Więcej o:
Copyright © Agora SA