1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Cytrusy

Rodzaj obejmujący (według różnych klasyfikacji) od kilkunastu do blisko dwustu gatunków roślin. W Polsce najbardziej popularne są pomarańcze, cytryny, mandarynki, grejpfruty i limonki. Cytrusy mają soczyste owoce zrośnięte z owocolistków, osłonięte dwuwarstwową skórką - z zewnątrz kolorową i aromatyczną (olejki lotne), wewnątrz białą i gąbczastą (tzw. albedo).

Miąższ owoców cytrusowych pełen jest soku i obfituje w witaminy (głównie C) i minerały. W cytrusach znajduje się świetne połączenie witaminy C z rutyną - te dwa związki współdziałają, uszczelniając naczynia krwionośne i wzmacniając odporność organizmu.

Jeśli dziecko może jeść cytrusy, warto dawać mu je często, koniecznie w postaci świeżego owocu lub wyciskanego w domu soku z drobinami miąższu (sok z kartonu nie ma już, niestety, tylu zalet). Przed podaniem dziecku cytrusów skórkę trzeba sparzyć i zdjąć.

Niestety, dość często zdarza się reakcja alergiczna na cytrusy. Dlatego wprowadza się je do diety niemowlęcia bardzo ostrożnie, dopiero w 11.-12. miesiącu życia. U alergików warto z tą nowością poczekać jeszcze dłużej.