1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Anemia

Stan związany ze zmniejszeniem liczby czerwonych krwinek, poziomu hemoglobiny i wskaźnika hematokrytowego we krwi. Objawia się bladością skóry i błon śluzowych, przyspieszonym tętnem i oddechem, ciągłym zmęczeniem, bólami i zawrotami głowy. Są różne rodzaje anemii, najczęściej spotykana związana jest z niedoborem żelaza w diecie, złym jego wchłanianiem lub utratą znacznych ilości krwi. W leczeniu ważna jest dieta bogata w żelazo. Choć znajduje się ono w wielu warzywach i owocach (np. grochu, fasoli, szpinaku, suszonych morelach), organizm nie potrafi go w pełni wykorzystać. Najlepszym źródłem jest więc mięso (także białe, niekoniecznie befsztyk), podroby (wątroba), żółtko jaja. Warto wiedzieć, że żelazo najlepiej wchłania się w towarzystwie witaminy C, dlatego jeśli podajemy dziecku kotlet, warto mu dać do popicia sok pomarańczowy lub porzeczkowy, surówkę z kiszonej kapusty albo czerwonej papryki, cebuli i ogórków kiszonych.









Więcej o: