Zabierz dzieci do kolorowego świata, w którym nie sposób się nudzić. Kolejna edycja konkursu już ruszyła

Dzieciństwo to czas zabawy, śmiechu i bajek. Któż z nas nie snuł historii o niesamowitych przygodach i poszukiwaniu zaginionych skarbów czy wytwornych balach dla księżniczek? Świat bajek jednak to wciąż ogromna przestrzeń do odkrywania nowych opowieści i tworzenia fantastycznych krain. A może masz ochotę zostać pisarzem i stworzyć niepowtarzalną bajkę dla dzieci? Teraz to możliwe, gdyż właśnie startuje 10 edycja Konkursu Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci. Na autora lub autorkę zwycięskiego tekstu czeka aż 100 000 złotych i wydanie własnej książki.

W dobie wszechobecnej cyfryzacji pięknie zilustrowane i ciekawe książki dla najmłodszych są na wagę złota. Nie tylko służą do nauki czytania, ale pomagają rodzicom na dłuższą czy krótszą chwilę oderwać dziecko od ekranów telewizorów, komputerów, czy smartfonów. Bajki od wieków pełniły rolę edukacyjną, pomagały oswajać się dzieciom ze strachem, uczyły tego, co dobre, a co złe. I choć żyjemy w czasach zdominowanych przez media elektroniczne, to w pobudzaniu wyobraźni, tradycyjna książka wciąż jest niezastąpiona. Dlatego warto już od najmłodszych lat czytać książki i opowiadać dziecku bajki. Głośne czytanie stanie się istotnym etapem w budowaniu więzi między rodzicem a dzieckiem.

Jaka powinna być książka dla dzieci, czyli cechy tej idealnej

Choć na rynku czytelniczym dostępnych jest wiele pozycji dla najmłodszych, to wybór tej właściwej, z której dziecko będzie czerpać radość, jest niezwykle trudny. Dobra książka to nie tylko ta, która może dziecko czegoś nauczyć albo zapewnić mu świetną rozrywkę. To również pozycja dopasowana do jego potrzeb. Przy wyborze tej idealnej warto zwrócić uwagę na wiek dziecka, rozmiar i objętość książki czy fabułę. W przypadku najmłodszych dobrym pomysłem będą także duże obrazki, które można przeglądać w trakcie czytania. Okres dorastania to idealny moment, aby zaszczepić w dziecku pewne wzorce i zachowania. Rozwinąć jego wrażliwość i empatię. To cechy, które mogą się przydać w przyszłości. Czytanie pobudza kreatywność i pozwala mu się przenieść do magicznej krainy stworzonej we własnej wyobraźni. Jest to więc wartościowa i wspaniała rozrywka zarazem.

Materiał promocyjny

Od jednej ciekawej książki, może się zrodzić ogromna pasja. Podczas słuchania czytanych bajek, dziecko uczy się nowych słów i wzbogaca słownictwo. A pokazując zachowania postaci z książek jako pozytywne, wyrabiamy w pociechach właściwy stosunek do ludzi, kształtujemy jego nawyki, przekonania i charakter. Rozwijamy życzliwość i wyrozumiałość, a także poprawiamy koncentrację i pamięć. Czytanie bajek na dobranoc, pozwala mu się wyciszyć i lepiej zasnąć a dodatkowo dajemy mu niezbędną do prawidłowego rozwoju bliskość.

Świat dziecięcej fantazji to intrygująca kraina i niewyczerpana przestrzeń, w której pozostało jeszcze wiele do odkrycia.

Konkurs jak z bajki – wydanie własnej książki i 100 tysięcy złotych

Jeśli lubisz opowiadać bajki i robisz to z sukcesem a do tego, masz tak zwane lekkie pióro i z chęcią piszesz opowieści dla dzieci. To teraz masz szansę pokazać swój talent większemu gronu publiczności i wziąć udział w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce, organizowanym przez Biedronkę, który właśnie obchodzi w tym roku 10 urodziny. Wystarczy pomysł w głowie na opowiadanie dla dzieci w wieku między 4 a 10 rokiem życia i rejestracja na stronie konkursu https://piorko.biedronka.pl/. W pierwszym etapie Biedronka wraz z członkami jury czekają na nadesłane teksty do 21.03.2024.

Czas płynie szybko i nieubłaganie, kto ma dzieci, ten najlepiej to widzi. Naszym dzieckiem jest konkurs "Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci". Wraz z zespołem organizacyjnym i znakomitą kapitułą cieszymy się, że nasz konkurs to prawdziwy znak jakości dla młodych twórców. Co roku konkurencja jest ogromna, do tej pory otrzymaliśmy łącznie ponad 31 000 zgłoszeń w obu kategoriach, co najlepiej pokazuje, jak istotny jest to projekt. W ten sposób wspieramy czytelnictwo wśród najmłodszych i umożliwiamy dobry start kariery debiutującym twórcom – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka i jeden z jurorów konkursu Piórko.

Konkurs "Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" składa się z dwóch etapów.

W pierwszym etapie może wziąć udział każdy debiutujący, pełnoletni obywatel Polski, który nie ma na swoim koncie profesjonalnej publikacji książkowej z nadanym numerem ISBN, jak również ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami. Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę piorko.biedronka.pl od dnia 15.02, godz. 12:00 – do dnia 21.03 godz. 23:59. Wyniki pierwszego etapu zostaną ogłoszone 17 maja 2024 roku podczas Targów Książki i Mediów Vivelo 2024 w Warszawie, na PGE Narodowym.

Materiał promocyjny

W drugim etapie, który rozpocznie się 17 maja 2024 roku i potrwa do 1 lipca 2024 roku (do godz. 23:59), zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu. Wyniki zostaną ogłoszone 23 września 2024 roku. Finalnie powstanie wyjątkowa książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już od 14 listopada 2024 roku.

Do konkursu od 2015 roku zgłoszono ponad 30 tysięcy prac w obu kategoriach. Dotychczas wydano dziewięć książek, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem czytelników. Laureaci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,8 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka.

Patronami medialnymi konkursu "Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM oraz Targi Książki i Mediów VIVELO 2024. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka. Do tej pory książki wydane w ramach serii Piórko trafiły do ponad 560 000 polskich dzieci.

Materiał promocyjny marki Biedronka.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.