1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Co podawać dziecku do picia? Smaczne alternatywy dla wody

Dla prawidłowego funkcjonowania organizmu dziecka niezbędne jest regularne dostarczanie płynów. Czy tylko woda jest bezpiecznym źródłem nawodnienia dla najmłodszych? Co jeszcze można podawać dziecku do picia?

Odpowiednie nawadnianie jest konieczne dla rozwoju naszego dziecka. Woda jako główny element krwi, transportuje niezbędne składniki odżywcze i tlen do wszystkich komórek ciała. Stwarza odpowiednie warunki do przebiegu procesów metabolicznych oraz reguluje temperaturę.

Co jest najlepszym źródłem nawodnienia dla dziecka?

Pociechy przede wszystkim powinny pić zwykłą wodę. To podstawowy napój zalecany przez pediatrów i dietetyków. Najłatwiej się nią nawodnić i jest doskonałym źródłem cennych minerałów. Jednak czysta woda w zbyt dużych ilościach może się zwyczajnie znudzić. Warto jednak urozmaicać smaki, żeby zwyczajnie się dziecku nie znudziły.

Soki i napoje owocowe

Dzieci chętnie piją soki i napoje owocowe. Są one źródłem wielu składników odżywczych, witamin i mikroelementów. Nie każdy produkt jednak ma takie same wartości i jest odpowiedni dla dziecka. Najlepiej wybierać soki tłoczone bezpośrednio z owoców, np. 100 proc. soki NFC (takie, które nie są robione z koncentratu „NFC-Not From Concentrate”). Uzyskuje się je poprzez bezpośrednie wyciśnięcie surowych owoców. Soki NFC można rozcieńczać z wodą lub dodawać dziecku do herbaty. Nie zawierają dodatków, przez co uznać je można za korzystne dla organizmu. Zachowują swoje właściwości odżywcze, są źródłem antyoksydantów, witamin i błonnika.

Takim produktem jest np. sok NFC z aceroli i jabłek Premium Rosa, chętnie spożywany przez dzieci. Warto go podawać najmłodszym, ponieważ jest wartościowy - zawarta w aceroli witamina C zwiększa przyswajanie żelaza, pomaga w produkcji kolagenu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naczyń krwionośnych, kości, skóry, chrząstki i zębów. Witamina C pomaga także w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, nerwowego, przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.

Syropy

Rodzice, aby urozmaicić smak wody, często dodają do niej także syropy. Dzieci lubią szczególnie te o smaku malinowym. Ważne jest jednak, aby wcześniej sprawdzić skład produktu. Najlepsze są syropy, które mają bardzo prosty skład, bez

aromatów, czy barwników. Sztucznych dodatków nie zawiera np. syrop malinowany Premium Rosa, ma intensywną, naturalną barwę i z przyjemny dla dzieci smak.

Herbatki ziołowe

Herbaty ziołowe to również bogate źródło antyoksydantów, mikroelementów i substancji regulujących pracę organizmu. Zioła od dawna wykorzystuje się m.in. do wzmacniania odporności. W sklepach i aptekach jest wiele naturalnych produktów, z kompozycją ziół wyprodukowanych z myślą o najmłodszych. Ostudzone i przelane do butelki herbatki możemy podawać dziecku w ciągu dnia.

Warto jednak wiedzieć, że herbaty nie mają w sobie tyle wartości odżywczych i witamin, ile mają soki NFC. Np. witamina C nie znosi wysokich temperatur - ginie, gdy zaleje się ją wrzątkiem lub gorącą wodą. Soki naturalnie mętne, zachowują większość pierwotnych składników odżywczych, zawartych w owocach i warzywach, z których powstały. Zatem jeśli zależy ci na tym, aby wraz z podawanymi dziecku płynami dostarczyć jego organizmowi cennych składników odżywczych i witamin, wybieraj soki NFC.