Program "Mamy kota na punkcie mleka" z myślą o dzieciach

Mleczne przygody Kota Mleczysława i Mlecznej Kity  będą kontynuowane w tym roku. Rusza kolejna edycja bezpłatnej kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowanej ze środków Funduszu Promocji Mleka i skierowanej do uczniów w wieku 6-9 lat, ich rodziców i nauczycieli. Placówki mogą zgłaszać się do udziału przez cały 2021 r.

Przypominamy, że kampania „Mamy kota na punkcie mleka” realizowana jest przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi najmłodszych na zalety mleka i produktów mlecznych oraz wskazanie powodów, dla których powinny być one obecne w codziennej diecie.

Aby wiedza ta została przekazana dzieciom w sposób atrakcyjny, zadbają o to kot Mleczysław i Mleczna Kita – bohaterowie kampanii. Są to  ulubieńcy dzieci, którzy zachęcają ich do zdrowego odżywiania w oparciu o mleko. Atrakcyjne materiały edukacyjne, ciekawe konkursy z nagrodami oraz możliwość przeprowadzenia wyjątkowych zajęć – to tylko niektóre z korzyści wynikających z wzięcia udziału w programie.

Dlaczego warto pić mleko i spożywać produkty mleczne?

Mleko jest cennym składnikiem naszej codziennej diety, ponieważ stanowi źródło pełnowartościowego białka, głównego budulca naszego organizmu. Zawiera ono pełny skład aminokwasów egzogennych, których nasz organizm nie jest w stanie sam produkować i muszą być one dostarczane z pożywieniem. Ponadto białka zawarte w mleku takie jak: laktoferyna, lizozym, immunoglobuliny wspomagają układ immunologiczny organizmu. W mleku i jego przetworach znajdziemy także dużą ilość wapnia -  głównego pierwiastka potrzebnego do budowy kości i zębów, którego forma jest bardzo dobrze przyswajalna przez organizm. Nie można zapomnieć także o innych minerałach występujących w mleku takich jak: potas, fosfor, cynk, magnez i mangan wspomagających rozwój młodych organizmów. Przetwory mleczne stanowią także dobre źródło witamin rozpuszczalnych w tłuszczach np. A, D, E, K oraz witamin rozpuszczalnych w wodzie np. witamin z grupy B, a szczególnie ryboflawiny.[1]

Zapraszamy do udziału w kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, która jest sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka. Dołączając do programu każda placówka zyskuje moc korzyści. Celem programu jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych już od najmłodszych lat. W ramach kampanii organizowanych jest szereg konkursów, w których do wygrania są atrakcyjne nagrody, zarówno dla dzieci, jak i nauczycieli.

Aby dołączyć do programu, wystarczy wypełnić deklarację, którą można znaleźć na stronie www.kochammleko.pl. Należy ją wypełnić i przesłać drogą elektroniczną na adres: promocja@izbamleka.pl lub wysłać pocztą na adres: Polska Izba Mleka, ul. Mickiewicza 7 lok. 23, 15-213 Białystok. Mleczna kampania obejmuje swoim zasięgiem szkoły z całej Polski, a udział w programie jest całkowicie bezpłatny.

Czekamy na Was!

Biuro kampanii „Mamy kota na punkcie mleka

[1] https://ncez.pl/dzieci-i-mlodziez/dzieci-przedszkolne-i-szkolne/mleko-i-przetwory-mleczne-w-diecie-dziecka