Do końca czerwca trwa druga odsłona akcji "Zbadaj MIsię"!

Dzień dziecka trwa cały miesiąc - przez cały czerwiec mali pacjenci Centrum Medycznego CMP będą mogli zabrać na wizytę lekarską do przychodni swoich ulubionych, pluszowych przyjaciół. W aż 24 warszawskich placówkach sieci dzieci będą mogły samodzielnie, naśladując czynności, które wykona lekarz medycyny rodzinnej, przeprowadzić badanie swojego pluszaka. Osłuchają maskotkę za pomocą stetoskopu, przykleją opatrunek, a na koniec badania wręczą misiom odznakę dzielnego pacjenta.

– Już pierwsza edycja kampanii "Zbadaj MIsię" pokazała, że inicjatywa ta jest strzałem w dziesiątkę, ciesząc się zarówno pozytywnym odbiorem rodziców, jak i, co najważniejsze, samych młodych pacjentów. Poprzez akcję chcemy oswajać wizyty lekarskie, by nigdy więcej nie kojarzyły się dzieciom z czymś strasznym, bolesnym i nieprzyjemnym. Naszym celem jest, aby wizyta w gabinecie kojarzyła się dziecku z czymś, co przynosi ulgę i pomaga, co może być miłe i sympatyczne  – wyjaśnia dr Aleksandra Piotrowska, pediatra z Centrum Medycznego CMP. – Z tego miejsca apeluję też do rodziców: Nie straszcie swoich dzieci badaniami i lekarzami! Dla swoich kilkulatków jesteście autorytetem i wyrocznią, a kierowane w stronę najmłodszych ostrzeżenia o tym, że za złe zachowanie pani/ pan doktor zrobi im zastrzyk, naprawdę nie pomagają i tylko pogłębiają lęki u dzieci – uczula dr Piotrowska. 

W wielu krajach podobne akcje prowadzone są już od kilku lat. Za przykład może posłużyć funkcjonujący już od ponad 20 lat Szpital Pluszowego Misia. Jest to skierowany do dzieci w wieku 3–7 lat oficjalny projekt Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Medycyny (EMSA), Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Studentów Medycyny (IFMSA) i Medsin. Po sukcesie pilotażu przeprowadzonego w Norwegii w 2000 r., program został zaadaptowany w kilku krajach, w tym w Słowenii, Holandii, Niemczech, Tajwanie i Wielkiej Brytanii. Prowadzony jest w całości przez studentów medycyny, choć cieszy się szerokim poparciem wielu lekarzy, a także towarzyszących dzieciom rodziców i nauczycieli 

Inicjatorzy projektu „Teddy Bear Hospital – students' learning in the field of practice with children" sprawdzili skutki udziału dzieci w symulowanym szpitalu pluszowego misia. Według przeprowadzonego badania, dzieci w wieku przedszkolnym zachowywały się jak rodzice swoich pluszowych misiów, przynosząc je do szpitala. Dzieci obserwujące, jak ich pluszowe zabawki przechodziły kolejne badania lekarskie i np. otrzymywały zastrzyki, przejawiały następnie mniejszy niepokój związany z warunkami szpitalnymi, niż pozostała grupa kontrolna. 

To już druga edycja naszej czerwcowej akcji. Chcemy, aby najmłodsi, często obawiający się wizyt lekarskich, mogli poczuć przyjazną atmosferę i zmniejszyć poziom stresu związanego z badaniem. Akcja ma równocześnie cel edukacyjny – zaznajamiając dziecko z podstawowymi badaniami przeprowadzanymi w gabinecie lekarskim. Każde mały pacjent, który odwiedzi naszą placówkę w czerwcu, może po wizycie sam przebadać swoją przytulankę, otrzyma również naklejkę i specjalny dyplom dla siebie i Misia – mówi Magdalena Borgus, rzeczniczka prasowa Centrum Medycznego CMP. Akcja startuje w placówkach Centrum Medycznego CMP w Dzień Dziecka i potrwa do końca czerwca.  

Materiał Promocyjny Public Relations Centrum Medycznego CMP

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.