Świat Młodych Badaczy - naukowy sposób na jesienną nudę!

Zapewnienie dzieciom atrakcji w długie jesienne wieczory to wyzwanie dla wielu rodziców. I właśnie z myślą o nich program Świat Młodych Badaczy został poszerzony o bezpłatne materiały z prostymi, ale ciekawymi naukowymi doświadczeniami krok po kroku, które dostępne są na stronie www.henkel-swiatmlodychbadaczy.pl/dla-rodzicow. Wspólne rodzinne eksperymentowanie może być niezwykle ekscytujące, a czas spędzany razem sprzyja zacieśnianiu więzi. Naukowcy, do dzieła!

Jesień, ze swoim szybko zapadającym zmierzchem i często deszczową aurą, nie sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu i, nie ma co ukrywać, dzieci pozostając w domu czasami się nudzą. Ale tak wcale być nie musi. Co więcej – te spędzane w domu długie jesienne wieczory mogą stać się naprawdę ciekawe, wystarczy, że skorzystasz z pomysłów, które proponuje program Świat Młodych Badaczy.

Ten społeczno-edukacyjna inicjatywa firmy Henkel miał do tej pory formę warsztatów, które odbywały się w wybranych szkołach podstawowych w różnych krajach na całym świecie, w tym w Polsce. Dzięki temu w rolę naukowców wcieliło się już ponad 9100 dzieci m. in. z Warszawy, Bydgoszczy, Piły, Raciborza, Stąporkowa czy Dzierżoniowa. W tym roku projekt został poszerzony o przestrzeń dla rodziców, aby to oni mogli wcielać się w przewodników po świecie nauki i eksperymentować wspólnie z dzieckiem.

Świat Młodych Badaczy "dla rodziców" to zatem zestaw kilkunastu eksperymentów idealnych do przeprowadzania w domu, który nie tylko przybliża świat chemii czy fizyki, ale przede wszystkim jest sposobem na wspólne, rodzinne spędzanie czasu – równie miłe, co wartościowe. Dzieci i opiekunowie mogą wykonać wspólnie różne doświadczenia, jednym z nich jest np. zrobienie tajnopisu. Ten eksperyment przybliżamy poniżej, a po więcej zapraszamy na: www.henkel-swiatmlodychbadaczy.pl/dla-rodzicow.

Jak zrobić tajnopis? Dzięki temu doświadczeniu poznacie sposób zapisywania informacji, którego uczy się szpiegów. Pomysłodawcą eksperymentu jest Pan Wiktor Niedzicki, wieloletni popularyzator nauki, dziennikarz, wykładowca akademicki, z wykształcenia fizyk, który wspiera polską edycję projektu Świat Młodych Badaczy.

Młody badaczu, do dzieła! Drogi rodzicu, bądź obok!

Potrzebne będą:

  • kilka przekrojonych na pół winogron,
  • kartka papieru,
  • patyczek,
  • zapalona świeca lub żelazko,
  • pomoc drugiej osoby!

Materiał promocyjny

A teraz:

  1. Zanurzaj koniec patyczka w soku z winogron, z rozciętego owocu. Pisz nim litery lub narysuj coś na kartce papieru. Poczekaj cierpliwie, aż kartka wyschnie. Wówczas litery staną się niewidoczne.
  2. Po wyschnięciu kartkę ostrożnie umieść nad świecą. Możesz ją także położyć na płaskiej powierzchni rozgrzanego żelazka – to wersja bezpieczniejsza. Po chwili pod wpływem ciepła na papierze pojawią się niewidoczne wcześniej litery.

Materiał promocyjny

Rozbudzanie w dzieciach pasji do wspólnego odkrywania świata może być dla rodziców i opiekunów naprawdę ciekawym doświadczeniem. Dlatego firma Henkel wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów nie tylko tworząc nowoczesne produkty, ale również dbając o ich czas wolny – poprzez dostarczanie edukacyjnych materiałów umożliwiających mądre spędzanie czasu z dziećmi.

 ***

O firmie Henkel

Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym, jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies jest światowym liderem rynku klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych. Dział Consumer Brands zajmuje wiodącą pozycję na wielu rynkach świata, zwłaszcza w obszarze produktów do pielęgnacji włosów oraz środków piorących i czystości. Trzy najsilniejsze marki to Loctite, Persil i Schwarzkopf. W 2022 roku Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie około 22 mld euro i skorygowany zysk operacyjny w wysokości około 2,3 mld euro. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Firma posiada jasną strategię zrównoważonego rozwoju z konkretnymi celami, a idea ta ma w Henklu długą tradycję. Firma założona w 1876 zatrudnia dziś ponad 50 tysięcy pracowników na całym świecie, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i motcie: „Pioneers at heart for the good of generations". Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.

Materiał promocyjny PR marki Henkel.

Copyright © Agora SA