Ostatnia prosta w wyścigu o 100 000 złotych od Biedronki

Jeszcze tylko 18 dni pozostało do końca terminu, w którym sieć Biedronka przyjmuje propozycje ilustracji do II etapu konkursu "Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci". Jest o co walczyć, ponieważ na osobę, której ilustracje ozdobią przygodową opowieść "Sernik z kamieniami" czeka aż 100 000 złotych. To jedna z najwyższych nagród w Polsce w tego typu konkursach.

Chętnych już dziś nie brakuje, jednak czasu zamknięcia zgłoszeń (13 lipca) jest jeszcze tyle, by wszyscy pełnoletni, debiutujący ilustratorzy mieli możliwość przygotowania swoich propozycji do zwycięskiego tekstu. Tylko w zeszłorocznej edycji, w części przeznaczonej dla ilustratorów, do udziału w konkursie zarejestrowało się ponad 4000 osób.

Zgłoszone prace będą poddane ocenie przez Jury Nagrody, złożonego z ekspertów ze świata sztuki, którzy mają długoletnie doświadczenie w ilustracjach dla dzieci. Laureat lub laureatka drugiego etapu otrzyma 100 000 złotych od sieci Biedronka.

Jestem przekonany, że temat naszej zwycięskiej opowieści, której akcja w dużej części rozgrywa się na morzu, będzie idealnym wakacyjnym zadaniem dla debiutujących ilustratorów. Co roku trafiają do nas prawdziwe perełki i zaskakujące interpretacje. Dlatego zachęcamy do udziału wszystkich ilustratorów, ponieważ 100 000 złotych jest w zasięgu kreślarskiego piórka.

Arkadiusz Mierzwa, członek Kapituły Nagrody, przedstawiciel sieci Biedronka.

Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie 500 tys. egzemplarzy. Debiutujący autorzy ich tekstów oraz ilustracji otrzymali łącznie już 1,7 mln zł od organizatora i fundatora nagrody – sieci Biedronka.

Materiał promocyjny

Patronami medialnymi konkursu „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka. Szczegółowe informacje dotyczące udziału w tegorocznej edycji konkursu Piórko, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.

Materiał promocyjny PR marki Biedronka.