Chętnych już dziś nie brakuje, jednak czasu zamknięcia zgłoszeń (13 lipca) jest jeszcze tyle, by wszyscy pełnoletni, debiutujący ilustratorzy mieli możliwość przygotowania swoich propozycji do zwycięskiego tekstu. Tylko w zeszłorocznej edycji, w części przeznaczonej dla ilustratorów, do udziału w konkursie zarejestrowało się ponad 4000 osób.
Zgłoszone prace będą poddane ocenie przez Jury Nagrody, złożonego z ekspertów ze świata sztuki, którzy mają długoletnie doświadczenie w ilustracjach dla dzieci. Laureat lub laureatka drugiego etapu otrzyma 100 000 złotych od sieci Biedronka.
Jestem przekonany, że temat naszej zwycięskiej opowieści, której akcja w dużej części rozgrywa się na morzu, będzie idealnym wakacyjnym zadaniem dla debiutujących ilustratorów. Co roku trafiają do nas prawdziwe perełki i zaskakujące interpretacje. Dlatego zachęcamy do udziału wszystkich ilustratorów, ponieważ 100 000 złotych jest w zasięgu kreślarskiego piórka.
Arkadiusz Mierzwa, członek Kapituły Nagrody, przedstawiciel sieci Biedronka.
Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie 500 tys. egzemplarzy. Debiutujący autorzy ich tekstów oraz ilustracji otrzymali łącznie już 1,7 mln zł od organizatora i fundatora nagrody – sieci Biedronka.
Patronami medialnymi konkursu „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka. Szczegółowe informacje dotyczące udziału w tegorocznej edycji konkursu Piórko, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.
Materiał promocyjny PR marki Biedronka.