Postaw kropkę nad i. w konkursie Biedronki

Najnowsza historia literatury zna przypadki genialnych pomysłów na powieści, które najpierw spisano na kawiarnianej serwetce, a następnie sprzedano w milionach egzemplarzy jako książkowe bestsellery. Niewiele potrzeba, by powtórzyć taki sukces. Sieć Biedronka przypomina, że jeszcze tylko tydzień mają debiutujący pisarze i pisarki, aby stawić czoła przeznaczeniu i zawalczyć o 100 tysięcy złotych tj. główną nagrodę w I etapie konkursu "Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci".

Ponad tysiąc - tyle zgłoszeń otrzymali organizatorzy konkursu od 28 lutego. Być może znajduje się wśród nich zwycięski projekt, który oczaruje jury i rozkocha w sobie miliony polskich dzieci. Droga do sławy stoi otworem, wystarczy dać sobie szansę, a jest na to dosłownie ostatni dzwonek.

Termin nadsyłania prac mija 5 kwietnia 2023 r. o godzinie 23:59. Wtedy zostanie zakończone zbieranie prac tekstowych w pierwszym etapie konkursu (https://piorko.biedronka.pl/). Następnie opowieść wybrana przez Jury, będzie podstawą dla pracy ilustratorów w drugim etapie konkursu. Każdy autor może zgłosić maksymalnie trzy utwory, których długość mieści się w przedziale od 20 do 60 tys. znaków, a tekst musi być przystępny dla dzieci w wieku miedzy 4 a 10 lat. W konkursie mogą uczestniczyć pełnoletni, debiutujący autorzy, którzy chcą stworzyć wyjątkowe opowieści.

Strategie uczestników konkursu bywają różne - jedni, przelewają to, co im dusza podpowie już w pierwszych dniach, inni do ostatnich chwil cyzelują każde słowo i wciąż czują niedosyt poprawek. Jedno jest pewne - jeśli się nie zgłosisz, nie dasz szansy poznać Jurorom twojego talentu. Dlatego gorąco zachęcam do udziału, bo wygrana jest jeszcze cały czas na wyciągnięcie ręki.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka, członek jury "Piórka"

W ramach konkursu Piórko powstało już osiem niezwykłych książek, które zostały sprzedane w ponad 500 tysiącach egzemplarzy. Autorzy i ilustratorzy otrzymali łącznie 1,6 mln zł od organizatora i fundatora nagrody - sieci Biedronka. Patronat nad konkursem objęli Rzecznik Praw Dziecka oraz media: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM. Więcej informacji można znaleźć na piorko.biedronka.pl.

Materiał promocyjny PR marki Biedronka.

Copyright © Agora SA