Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy

Wystarczy dobry pomysł i szczypta talentu, by przekuć swoje marzenia w nagrodę literacką i pierwszą wydaną książkę. Biedronka zaprasza debiutujących pisarzy i ilustratorów, aby stanęli do rywalizacji w 9. już edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce "Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci". Na zwycięzcę konkursu w każdej z dwóch kategorii - "Tekst" oraz "Ilustracje" = czeka nagroda w wysokości 100 tys. zł. Organizatorzy gwarantują wydanie oraz promocję książki, która trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka w całym kraju. Podczas ośmiu dotychczasowych edycji przyjęto już ponad 28 tysięcy zgłoszeń w obu kategoriach konkursowych. Pierwszy etap Piórka, przeznaczony dla początkujących literatów, startuje już 28 lutego i potrwa do 5 kwietnia.

Opowieści uczestniczące w konkursie "Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci", skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać od 28 lutego do 5 kwietnia 2023 roku (do godz. 23:59) poprzez stronę konkursu: piorko.biedronka.pl. W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również Ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.

Dzieci czytają z dorosłych jak z otwartej księgi. To od nas zależy jaki świat im przedstawimy i jakie wartości przekażemy, przygotowując do przyszłego dorosłego życia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy również za pomocą dziecięcej literatury, pomagali bezpiecznie poznawać świat. Dotychczasowe edycje niosły za sobą piękne przesłania o sile takich wartości jak przyjaźń, współpraca, czy zaufanie. Razem z koleżankami i kolegami z jury cieszymy się, że już po raz dziewiąty wybierzemy najlepsze prace. - Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, członek jury "Piórka"

Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 9. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutujący ilustratorzy będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.

W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu. Finalnie powstanie wyjątkowa książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.

Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Zwycięscy debiutanci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,6 mln zł od organizatora i fundatora - sieci Biedronka.

Oto lista dotychczas wydanych książek:

  • "Szary Domek" Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
  • "Córka bajarza" Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
  • "Nieustraszony Strach na Wróble" Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
  • "Mały Saj i wielka przygoda" autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
  • "O królewiczu, który się odważył" Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
  • "O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy" Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
  • "Fabryka marzeń" Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)
  • "Brerep" Soni Miniewicz z ilustracjami Silvii Pizzati (2022)

W zeszłorocznej edycji konkursu Piórko, premierze książki "Brerep" po raz drugi towarzyszyła wyjątkowa akcja - Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez 7 dni, podczas zakupów, klienci mogli usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanego i lubianego głosu Wiktora Zborowskiego, który jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst. W jury tej kategorii zasiadają również znakomici praktycy i mistrzowie słowa: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.

Patronami medialnymi konkursu "Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz radio TOK FM. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Szczegółowe informacje dotyczące udziału w tegorocznej edycji konkursu Piórko, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.

Materiał promocyjny PR marki Biedronka.

Copyright © Agora SA