Ostatnia szansa na 100 tys. zł w konkursie Biedronki Piórko 2022

Życie jest zbyt krótkie, żeby odkładać marzenia na później. Zwłaszcza te o karierze literackiej i wielkich pieniądzach. Konkurs Biedronki na książkę dla dzieci Piórko może je spełnić i odmienić życie o 180 stopni. Ostateczny termin nadsyłania tekstów do jego ósmej edycji mija już 6 kwietnia br. Debiutujący pisarze, warto zakasać rękawy! Teksty można zgłaszać poprzez stronę piorko.biedronka.pl.

Debiutujący pisarze już po raz ósmy mają szansę wkroczyć do świata literatury dziecięcej. Laureaci konkursu Piórko w obydwu kategoriach, „Tekst" i „Ilustracje", otrzymują od sieci Biedronka po 100 tys. zł, a ich nowo powstała, wyjątkowa książka już jesienią będzie dostępna w sprzedaży we wszystkich sklepach sieci w Polsce, które każdego dnia odwiedza 4 miliony klientów.

Jesteśmy bardzo ciekawi tegorocznych prac. Wiosenne dłuższe dni i większa dawka słońca przynoszą niezwykłą energię, która udziela się wszystkim, także debiutującym pisarzom. Wierzę, że tegoroczna, zwycięska książka pozwoli dzieciom przenieść się do magicznego, kolorowego i bezpiecznego świata na przekór otaczającej nas rzeczywistości. Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka

Opowieści uczestniczące w konkursie Piórko, skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać do 6 kwietnia 2022 roku (do godz. 23:59) za pośrednictwem strony piorko.biedronka.pl. W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również Ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.

Najważniejsza jest chwila, kiedy człowiek ośmiela się postawić na siebie, uwierzyć w swoje możliwości i pozwolić innym ocenić swój talent. W Piórku nie liczy się doświadczenie, ani nazwisko. Chodzi o pomysł, wizję historii, która pozwoli czytelnikom chociaż na chwilę oderwać się od rzeczywistości. Trudno o piękniejszy widok niż zafascynowane dziecko, które prosi, aby czytać dalej i nie przerywać. Marzenia się spełniają, a dowodem na to jest, o ironio, „Fabryka marzeń". Justyna Woźniak, autorka książki „Fabryka marzeń", zwyciężczyni pierwszego etapu konkursu w 2021 roku

Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 8. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutujący ilustratorzy będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.

Do tej pory w ramach konkursu ukazało się siedem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 420 tys. egzemplarzy. Debiutujący autorzy tekstów oraz ilustracji otrzymali łącznie 1,4 mln zł od organizatora i fundatora nagrody – sieci Biedronka. Łącznie, we wszystkich siedmiu dotychczasowych edycjach, przyjęto ponad 25 tysięcy zgłoszeń od debiutantów.

Patronami medialnymi konkursu są Radio ESKA, Gazeta.pl, e-Dziecko, Magazyn Książki i wysokieobcasy.pl. Honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Szczegółowe informacje dotyczące udziału w konkursie Piórko 2022, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.