1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jak zadbać o osoby wymagające szczególnej opieki w okresie sezonowych przeziębień?

Okres sezonowych przeziębień trwa. Wszyscy staramy się unikać czynników, które mogłyby negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. Jednak istnieją grupy, które szczególnie potrzebują wsparcia: seniorzy oraz dzieci. Jak wzmocnić ich odporność w sezonie jesienno-zimowym?

Dbajmy o seniorów!

Według ekspertów Światowej Organizacji Zdrowia podstawą dobrej kondycji wśród osób starszych jest regularna aktywność ruchowa. Aby wesprzeć układ sercowo-naczyniowy, seniorzy powinni regularnie wzmacniać mięśnie. Tymczasem niechętnie podejmują oni aktywności, najczęściej z przyzwyczajenia, ale też z obawy o kontuzje. Jak ich do tego zachęcić? Zaproponujmy dziadkom spacer – w towarzystwie z pewnością chętniej wybiorą się do parku czy do lasu. Namówmy ich na codzienną lekką gimnastykę albo np. nordic walking. Sprawdźmy, czy w pobliskim domu kultury odbywają się zajęcia ruchowe dla seniorów. Motywowanie osób starszych do ruchu i przeciwdziałanie biernemu stylowi życia wpłynie nie tylko na ich stan fizyczny, ale również na nastrój, pamięć i koncentrację.

W starszym wieku bardzo ważne są również dieta oraz odpowiednie nawadnianie się. Woda i napoje wraz ze swoimi składnikami stanowią filar prawidłowego przebiegu procesów fizjologicznych. W diecie nie może zabraknąć produktów zawierających witaminę C, A, witaminy z grupy B, cynk i kwasy Omega-3. Jeśli mamy osobę starszą w rodzinie, co tydzień zróbmy jej zakupy obfitujące w sezonowe warzywa. Warto również pamiętać o tłustych rybach i nabiale, a także o naturalnych „antybiotykach”, czyli czosnku, cebuli i miodzie. Oprócz starzenia się organizmu to właśnie dieta i styl życia są głównymi czynnikami ryzyka w tej grupie wiekowej. Dbajmy o naszych seniorów w okresie sezonowych przeziębień!

Miłe złego początki

Wszyscy cieszymy się, kiedy maluch idzie do żłobka, przedszkola czy szkoły. Jednak socjalizowanie się i zabawy w grupie rówieśniczej, choć konieczne i dające najmłodszym mnóstwo radości, często kończą się przymusowym wielotygodniowym pobytem w domu. Aby wzmocnić odporność naszych dzieci, tak jak w przypadku osób starszych zwróćmy uwagę na ich dietę. Przede wszystkim odstawmy słodycze, zastępując je pysznymi zdrowymi owocami i bakaliami. Zadbajmy o to, aby w codziennym znalazły się pełne dobrych bakterii jogurty, kefiry i kiszonki. Pamiętajmy też o produktach bogatych w witaminę C, takich jak papryka, szczypior, natka pietruszki, morele czy cytrusy, oraz witaminę A, takich jak szpinak, dynia i marchew. Niezwykle istotne w diecie są również kwasy omega zawarte w rybach.

Chociaż często brakuje nam czasu, naprawdę warto wygospodarować chociaż godzinę dziennie na wspólny spacer. Wzmocnijmy mięśnie i kondycję malucha, a przy tym dostarczmy komórkom drogocennego tlenu. Dla nabierania odporności ważna jest również dobra atmosfera w domu. Nie odmawiajmy towarzystwa swoim pociechom. Zamiast zerkać na ekran komputera, zaangażujmy się w rozmowę z nimi. Dzieci doskonale wiedzą, kiedy coś nas rozprasza. Grajmy w gry planszowe, rozwiązujmy łamigłówki i eksperymentujmy w kuchni. Postawmy na wartościowe przebywanie razem.

Codzienne wsparcie odporności

Co jeszcze możemy zrobić, aby wspomóc te grupy wiekowe, które w sezonie jesienno-zimowym najbardziej potrzebują naszej pomocy? Możemy sięgnąć po specjalnie stworzone dla nich suplementy diety, takie jak Plusssz Odporność w formie tabletek musujących. Linia ta, przeznaczona dla dzieci powyżej 3 roku życia, seniorów oraz dla dorosłych, opiera się na bogatym składzie specjalnie dobranych witamin, składników mineralnych i innych składników aktywnych. Należą do nich m.in.: witamina D3, witamina C, cynk, rutyna, czarny bez i dzika róża. Witamina D wspiera prawidłowe funkcjonowanie

układu odpornościowego1. Z kolei witamina C pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym oraz wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Kolejnym cennym składnikiem linii Plusssz Odporność jest cynk, który również wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego – tutaj zastosowano organiczną jego formę, cytrynian cynku. Czarny bez oraz dzika róża są od wieków wykorzystywane w medycynie ludowej, a ich działanie zostało potwierdzone tradycją stosowania.

Plusssz Odporność Senior 100 proc. Complex, suplement diety, tabletki musujące o smaku malina – dzika róża, to preparat stworzony specjalnie dla seniorów. Zawiera 100 proc. immuno complex – zestaw składników wspierających odporność, m.in. cynk, witaminę D3, C, B6, B12, a także dziką różę i rutynę.

Plusssz Junior Odporność Complex, suplement diety, tabletki musujące o malinowo-truskawkowym smaku dla dzieci powyżej 3 roku życia. Zawiera 100 proc. immuno complex – zestaw składników wspierających odporność, cynk oraz witaminę C, a także rutynę.

Plusssz Odporność 100 proc. Complex, suplement diety, tabletki musujące o smaku malina – czarny bez, to preparat stworzony z myślą o osobach dorosłych. Zawiera 100 proc. immuno complex – zestaw składników wspierających odporność, m.in. cynk, selen, witaminę D3, C, B12, a także czarny bez i rutynę.

Suplementy diety z linii Plusssz Odporność z sokiem owocowym w proszku nie zawierają cukru. Wystarczy rozpuścić jedną tabletkę w 200 ml wody dziennie, aby cieszyć się pysznym owocowym smakiem.

Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety. Zrównoważona dieta i zdrowy tryb życia są istotne dla zachowania zdrowia.

1. Zawartość witaminy D w Plusssz Odporność jest zgodna z wytycznymi suplementacji i leczenia witaminą D (nowelizacja zaleceń 2018 r. Frontiers in Endocrinology, maj 2018, volume 9