Piórko 2021 - ostatni dzwonek dla debiutantów

Pośpiech to zły doradca... chyba że chodzi o wygraną w konkursie Biedronki na książkę dla dzieci Piórko. W tym przypadku lepiej się pospieszyć, bo ostateczny termin nadsyłania tekstów do Piórka 2021 mija już 22 marca br. A wraz z nim szansa na 100 tys. zł głównej nagrody i literacką karierę. Teksty można nadsyłać poprzez stronę piorko.biedronka.pl

Biedronka już po raz siódmy otwiera debiutującym pisarzom drzwi do wielkiej kariery. Co roku laureaci Piórka w obydwu kategoriach: Tekst i Ilustracje otrzymują od sieci po 100 tys. zł, a ich książka trafia do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci w całej Polsce. Nakład zwycięskiej książki to kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy, a Biedronka ma 3115 sklepów w Polsce, które odwiedza ok. 4 miliony osób dziennie.

Zdaniem Agnieszki Syczyło, autorki ostatniej zwycięskiej opowieści Piórka „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” konkursy takie jak Piórko są wyjątkowo motywujące dla początkującej artystki.

Motywują do tego, aby zacząć, ale przede wszystkim do tego, by dokończyć pisać swoje bajki czy opowiadania. Mnóstwo osób, które próbowało swoich sił pisząc, doskonale wie, że bywają momenty, w których chowa się swą pracę na dno szafy, gdzie leżakuje, czekając na lepsze czasy. Tak więc w przypadku Piórka motywacji jest kilka: po pierwsze – aby wysłać zgłoszenie, należy pracę dokończyć, po drugie – to nobilitacja w postaci wyróżnienia dzieła i uhonorowania go wydaniem w postaci książki oraz jedna z większych nagród pieniężnych za konkursy literackie w Polsce.

uważa Agnieszka Syczyło.

Piórko może zmienić życie

Ostateczny termin nadsyłania tekstów do tegorocznej edycji konkursu mija 22 marca 2021 r. Przypomnijmy: w Piórku mogą brać udział jedynie debiutanci, a ich opowiadania i historie mają być przeznaczone dla czytelników w wieku 4-10 lat. Zgłoszone prace oceni profesjonalne jury, w skład którego wchodzi m.in. Agnieszka Karp-Szymańska, współtwórca i prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl, przewodnicząca jury w kategorii Tekst.

Udział w konkursie Piórko to nie tylko szansa na spektakularną nagrodę. Docenienie czyjegoś talentu może zmienić jego życie. Laureaci poprzednich edycji aktualnie publikują swoje kolejne książki. Teksty, które my jako Jury konkursu doceniamy i umieszczamy na swojej krótkiej liście, także coraz częściej znajdują swoje miejsce na rynku wydawniczym. To ogromna wartość dla uczestników. Zwycięzcy otrzymują po 100 tys. zł, ale jest też dodatkowa nagroda – dla wszystkich – większa wiara w swój talent i siły.

mówi Agnieszka Karp-Szymańska.

Patronami medialnymi konkursu są Radio Zet, Gazeta.pl, e-Dziecko i Magazyn Książki. Honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Teksty można wysyłać poprzez stronę piorko.biedronka.pl

Copyright © Agora SA