Rusza 7. edycja konkursu Piórko. Co zrobić, żeby wygrać?

Ruszył nabór tekstów do siódmej edycji konkursu Piórko, organizowanego przez Biedronkę. Od 2015 roku zwycięzcy w kategoriach: Tekst i Ilustracje otrzymują po 100 tys. zł nagrody każdy, a stworzona przez nich książka trafia do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci. Co zrobić, żeby wygrać konkurs?

Organizowane przez Biedronkę Piórko to największy konkurs na książkę dla dzieci w kraju. Dotychczasowe sześć edycji Piórka oznacza 6 wydanych książek, które trafiły do ok. 320 tys. polskich domów. W samym tylko 2020 roku Biedronka sprzedała ponad 74 tys. książek z serii Piórko. Do konkursu zgłoszono łącznie w tych latach 22 tys. prac. W zeszłorocznej akcji wzięło udział około 4800 osób. Wrażenie może robić też wydana do tej pory przez Biedronkę kwota na nagrody. Łącznie jest to 1,2 mln zł.

Piórko - od 11 lutego można nadsyłać prace konkursowe 

Szansa na wygraną pojawia się ponownie. Nabór opowiadań do Piórka rozpoczyna się 11 lutego i zakończy 22 marca br. Zadaniem jest nadesłanie opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Są jednak dwa ważne warunki, które spełniać musi każdy uczestnik. Pierwszy: musi być debiutantem. Drugi: nadesłane opowiadanie musi chwytać za serca i dzieci, i oceniających prace jurorów. To osoby ze świata literatury, sztuki, mediów i filmu. W tym roku do kapituły jury w kategorii Tekst dołączył nowy juror, Wiktor Zborowski, znany polski aktor filmowy, teatralny i dubbingowy.  

Poza nim skład jury Piórka 2021 nie zmieni się i znajdą się w nim: prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl Agnieszka Karp-Szymańska, dziennikarz i publicysta Jarosław Gugała, autorka książek dla dzieci i młodzieży Renata Piątkowska, autor powieści, opowiadań i wierszy Rafał Witek i wieloletni dziennikarz, a obecnie dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa.

Piórko ma już swoją renomę, a my w sieci Biedronka mamy kolejne pomysły na to, jak dalej rozwijać ten konkurs. Wiele zależy od tego zwycięskiego tekstu, którego właśnie zaczynamy szukać. To idealna okazja, żeby wyjąć z szuflady gotową opowieść albo wreszcie siąść do pisania książki dla dzieci, którą od wielu lat miało się już w głowie. Jako sieć zadbamy już o to, żeby ta opowieść trafiła do setek tysięcy polskich domów

- twierdzi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i juror Piórka.

 

Zeszłoroczną edycję Piórka w kategorii Tekst wygrała Agnieszka Syczyło, za ciepłą opowieść pod tytułem „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. To historia dziewczynki, która poznając życiorys swego dziadka, odkrywa radość z pomagania innym. Zilustrowała ją Magdalena Starowicz. Obie panie otrzymały czeki na 100 tys. zł, a okładka książki trafiła na mural na warszawskim Powiślu. Mural niezwykły, bo wykonany za pomocą farb oczyszczających powietrze ze smogu.

Szczegóły konkursu i regulamin Piórka znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl.

Szczegóły konkursu i regulamin Piórka znajdują się na stronie piorko.biedronka.plKsiążki gratis w Biedronce 

Piórko to przykład na to, jak Biedronka wspiera czytelnictwo w Polsce, ale nie jedyny. Sieć co roku sprzedaje średnio ok.12 mln egzemplarzy książek, także za sprawą ogromnych promocji. Takich jak najnowsza, obowiązująca od 11 do 13 lutego br. akcja „2+1”. Oznacza ona, że przy zakupie dwóch książek w sklepach sieci, trzecia, najtańsza książka jest gratis.

Copyright © Agora SA