1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jak rozwinąć logiczne myślenie u młodzieży?

Pamięć robocza, skupienie, przetwarzanie informacji i umiejętności językowe - badania naukowe pokazują, że programowanie sprzyja treningowi mózgu i wzmacnianiu między innymi tych aspektów. Warto zadbać o nie od najmłodszych lat nie tylko przez wzgląd na rozwój dziecka, lecz także inwestycję w przyszłość zawodową. Właśnie teraz do 30 września można zapisać uczniów na interaktywne zajęcia online organizowane przez Fundację Meet IT, która wspiera młodych w edukacji praktycznej.
  • Programowanie rozwija logiczne myślenie, możliwość skupienia i zdolność do łączenia faktów.
  • Metoda tutoringu online alternatywą dla edukacji w czasach pandemii.
  • Rusza nowa edycja programu tutoringowego dla młodych ludzi z zakresu matematyki, programowania i algorytmiki.

Badania pokazują, że programowanie wzmacnia nie tylko logiczne i analityczne myślenie, ale również skupienie i poprawia ogólne zdrowie mózgu. Zainspirowanie matematyką i programowaniem od najmłodszych lat daje szanse przede wszystkim na łatwiejszy start w przyszłość i odnalezienie się w świecie cyfrowym, w którym już żyjemy. Dlatego właśnie powstał program tutoringowy online Meet IT, który zakłada indywidualny tok nauczania najbardziej zdolnych uczniów, aby wesprzeć ich w odkrywaniu programowania, matematyki i algorytmiki. Udowodniono poprzez badania, że pierwszy język programowania, jakiego się uczymy, na trwałe zmienia sposób myślenia i podejście do rozwiązywania problemów. Eksperci w zakresie edukacji wskazują, że m.in. dzięki wprowadzeniu obowiązkowych lekcji programowania fińscy uczniowie utrzymują się w czołówce najzdolniejszej młodzieży na świecie. Dowodzą tego m.in. wyniki testu PISA - badanie 15-latków w trzech dziedzinach: matematyki, rozumowania w naukach przyrodniczych oraz czytania i interpretacji, po którym w 2019 roku fińscy uczniowie uplasowali się na podium. Jak przygotować dzieci w Polsce do cyfrowej gospodarki w sposób nowoczesny i inspirujący?

Wsparcie w edukacji kreatywnej daje program tutoringowy dla młodzieży w wieku 11-19 lat z całego świata organizowany przez Meet IT. W tym programie edukacyjnym biorą udział uczniowie z m.in. Indii, Hiszpanii, Rumunii oraz Polski. Projekt zakłada, że grono kilkudziesięciu tutorów ściśle wyselekcjonowanych spośród zwycięzców prestiżowych zawodów informatycznych i matematycznych oraz studentów najlepszych uczelni w Europie i USA, wspiera szlifowanie bądź rozwijanie pasji i umiejętności programistycznych i wiedzy matematycznej wśród ambitnych i ciekawych świata uczniów. – Różnica między formalną nauką w szkole a pracą z tutorem w Meet IT jest ogromna i polega na obraniu celu edukacyjnego, współpracy, kreatywnego uczenia, odkrywania wiedzy i zaspokajania ciekawości. Różnica w sposobie nauczania jest taka jak w uczęszczaniu na WF w szkole a udziale w młodzieżowym klubie sportowym. Tak jak w sporcie tu liczy się cel, pasja, ambicja i determinacja. Moim celem był jak najwyższy wynik na ogólnopolskiej olimpiadzie – tłumaczy Aleksandra Kowalska, uczestniczka poprzedniej edycji Meet IT, laureatka olimpiady informatycznej, obecnie studentka informatyki na prestiżowym University of Cambridge.

Jak to działa? Uczeń wypełnia aplikację i wysyła swoje zgłoszenie, określając cel edukacyjny. To może być na przykład wejście do finału olimpiady lub wygranie jej , dostanie się na prestiżową uczelnię lub postawienie pierwszych kroków w

nowej dziedzinie. Koordynator programu Meet IT analizuje formularz i dobiera tutora, który najlepiej pasuje pod kątem wiedzy i pasji do potrzeb ucznia. Tutorzy to w większości laureaci olimpiad informatycznych i matematycznych lub studenci czy absolwenci między innymi z University of Cambridge, University College London czy Uniwersytetu Warszawskiego. Po przydzieleniu uczniowi odpowiedniego tutora odbywa się lekcja próbna, której celem jest upewnić się, czy para „nadaje na tych samych falach”. Oprócz regularnych spotkań online prowadzący utrzymują stały kontakt z uczniem poprzez komunikator online, aby zainteresować, zmotywować do działania lub naprowadzić na przykładowe rozwiązanie.

– W Polsce metoda nauczania kreatywnego nie jest jeszcze tak dobrze rozpowszechniona jak np. w Finlandii czy Singapurze, krajach które rok w rok plasują się w ścisłej czołówce najskuteczniejszych systemów edukacji. To sposób zupełnie odwrotny do nauki formalnej w tradycyjnej szkole, gdzie zamiast nauczyciela, który wykłada wiedzę przy tablicy, to uczeń odkrywa nowe zagadnienia, a tutor zadaje pytania. W naszym zespole wierzymy, że nauka przez praktykę jest lepsza niż bierne uczenie. Mamy na to dowody, które pokazują, że jedna godzina praktyki daje więcej efektów niż dziesięć godzin przyglądania się, jak inna osoba rozwiązuje zadanie – mówi Paweł Burzyński, szef strategii i rozwoju Fundacji Meet IT. – Styl uczenia poprzez przyglądanie się, jak nauczyciel pisze na tablicy i rozwiązuje zadanie, znany ze szkoły, jest nam obcy. Nasi uczniowie szlifują swoje umiejętności w kierunku naukowym lub zawodowym – dodaje Paweł Burzyński.

Oprócz tutoringu celem projektu jest budowanie społeczności młodych ludzi zainteresowanych programowaniem i matematyką. Społeczność zwana „Rodziną Meet IT” spotyka się cyklicznie na żywo w Wielkiej Brytanii, Polsce i Rumunii oraz tworzy klub w sieci społecznościowej. Jak mówią organizatorzy, do tej społeczności dołączają coraz częściej ludzie z biznesu, którzy programowanie traktują jak zdobycie nowej umiejętności, sposób na spędzanie wolnego czasu oraz trening mózgu. Robią to w dużej mierze dlatego, że programowanie rozwija nie tylko logiczne myślenie, ale także możliwość skupienia i zdolność do łączenia faktów, liczb i danych w niekonwencjonalny sposób, co potwierdzają między innymi badania niemiecko-amerykańskich naukowców (ICSE 2014).

Aby wziąć udział w najnowszej edycji programu wystarczy wejść na stronę www.meetit.eu/tutoring i zalogować się w sekcji Tutoring do 30 września. Liczba miejsc jest ograniczona.