Grupa LEGO i Fundacja LEGO pomagają dzieciom i zachęcają do wspólnej zabawy w ramach kampanii Let's Build Together - Budujmy razem!

Fundacja LEGO podjęła działania, aby wspomóc dzieci i rodziny poszkodowane w obecnej sytuacji. Fundacja wyasygnowała kwotę 50 milionów dolarów na wsparcie najbardziej potrzebujących dzieci i zapewnienie im dostępu do rozwoju poprzez zabawę. Z kolei Grupa LEGO prowadzi globalną inicjatywę pod hasłem Let's Build Together, w Polsce - Budujmy razem! Kampania ma na celu poszukiwanie nowych sposobów na kreatywne i rozwijające zajęcia dla najmłodszych.

Światowy producent klocków reaguje na sytuację, w której znalazł się w zasadzie cały świat. Zamknięte przedszkola i szkoły sprawiają, że zarówno dzieci, jak i ich rodzice muszą się odnaleźć w zupełnie nowej i niespodziewanej rzeczywistości. Grupa LEGO i Fundacja LEGO postanowiły podjąć działania, które ułatwią przetrwanie tego trudnego czasu.

Pomoc dla potrzebujących

Zarząd Fundacji LEGO zdecydował się globalnie pomóc dzieciom w czasie kryzysu. Kwota 50 milionów dolarów zostanie przekazana na rzecz najmłodszych i wykorzystana na wspieranie edukacji oraz pomoc dzieciom i rodzinom najbardziej dotkniętym obecną sytuacją. Głównym celem działania jest zapewnienie najmłodszym wsparcia w kontynuowaniu rozwoju poprzez zabawę. Aktualnie trwają prace nad wyborem organizacji na rynkach, na których obecny jest klockowy potentat i za pośrednictwem których pomoc trafi do najbardziej potrzebujących. Polska będzie również beneficjentem inicjatywy Fundacji LEGO, która regularnie pomaga dzieciom w naszym kraju.

Bawmy i uczmy się razem

Drugie działanie LEGO jest motywowane między innymi skalą wpływu kryzysu na edukację dzieci. Według szacunków UNESCO aż 87 procent uczniów nie może uczyć się w swoich szkołach i bez przeszkód kontaktować się z rówieśnikami.

Chcąc wesprzeć najmłodszych w rozwijaniu swoich umiejętności, szczególnie w tym czasie, Grupa LEGO prowadzi globalną kampanię pod hasłem Let’s Build Together. Działania mają charakter długofalowy, w Polsce prowadzone są także pod hasłem Budujmy razem! Celem kampanii jest poszukiwanie i podpowiadanie sposobów na kreatywną zabawę w domu, jak również zaangażowanie w nią rodziców.

Nowe pomysły na zabawy mają pomagać dzieciom rozwijać umiejętności, takie jak: krytyczne myślenie, kreatywność i rozwiązywanie problemów.

Dzielmy się pomysłami

Grupa LEGO zebrała swoich projektantów, twórców i ekspertów od zabawy i przygotowała specjalne materiały dla dzieci i rodzin, dostępne na stronie: www.lego.com/pl-pl/letsbuildtogether i poprzez YouTube: https://www.youtube.com/playlist. W filmach i krótkich instrukcjach znaleźć można porady dotyczące konstruowania przeróżnych budowli i modeli z klocków i kreatywne sposoby na rozwijającą zabawę nie wymagającą korzystania z zabawek od LEGO. Pojawiają się też ciekawe wyzwania, którymi można się dzielić w kanałach mediów społecznościowych.

Niels B. Christiansen, CEO Grupy LEGO, zdaje sobie sprawę, jak trudno jest dzieciom przebywać poza szkołą i swoim typowym środowiskiem nauki. – Chcemy pomóc rodzicom i rodzinom dać z siebie wszystko, bo wiemy, że najmłodsi uczą się poprzez zabawę. Zdobywają umiejętności potrzebne na całe życie: uczą się współpracować, komunikować i rozwiązywać problemy. Zależy nam na dalszym wspieraniu, rozwijaniu i inspirowaniu dzieci w tym burzliwym czasie – zadeklarował.

Kolejne pomysły z kampanii Budujmy razem! będą publikowane w kanałach mediów społecznościowych Grupy LEGO, tj. na Facebooku: www.facebook.com/LEGOPolska/ i na kanale YouTube marki: www.youtube.com/channel/LEGO. Mali budowniczowie i ich rodziny mogą tam również dzielić się autorskimi wykonaniami i nowymi sposobami na budowanie, wykorzystując hasztag #LetsBuildTogether.

O Grupie LEGO

Grupa LEGO jest prywatną spółką rodzinną z siedzibą w Billund (Dania) i głównymi oddziałami w Enfield (USA), Londynie (Wielka Brytania), Szanghaju (Chiny) i Singapurze. W 1932 roku firmę założył Ole Kirk Kristiansen. Bazuje ona na ikonicznym klocku LEGO® i jest jednym z wiodących producentów zabawek na świecie.

Zgodnie ze swoim mottem: „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”, spółka angażuje się w rozwój dzieci, a jej misją jest inspirowanie przyszłych budowniczych do rozwijania swoich umiejętności poprzez twórczą zabawę i naukę. Produkty LEGO sprzedawane są na całym świecie. Z ofertą można zapoznać się na www.LEGO.pl.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.