Barbie® nieprzerwanie od 60 lat inspiruje do budowania lepszej rzeczywistości, w której dziewczynki mogą osiągać wszystko, co sobie wymarzą. Z tej okazji Barbie uhonorowała wyjątkowe grono inspirujących kobiet z całego świata tytułem Barbie Shero oraz podjęła kroki mające na celu zminimalizowanie zjawiska Dream Gap.
Jak wskazują badania, dziewczynki już w wieku około 5 lat tracą pewność siebie i wiarę we własne możliwości (zjawisko Dream Gap). Stereotypy kulturowe, ukryte uprzedzenia, system wychowywania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany przez media pogłębiają to przekonanie. Barbie podejmuje aktywne działania mające na celu zapobieganie temu trendowi poprzez budowanie świadomości, wyrównywanie szans dziewczynek i pomaganie im w realizacji swoich marzeń.
Barbie Shero to globalny projekt firmy Mattel, którego celem jest wyróżnienie kobiet - wzorów do naśladowania. Wyróżnienie przyznawane od 2015 roku na świecie, w 2018 roku po raz pierwszy trafiło do Polki - Martyny Wojciechowskiej. W 2019 roku tytuł Barbie Shero i lalkę inspirowaną swoim wyglądem otrzymała Iwona Blecharczyk - zawodowy kierowca ciężarówki. By spełnić swoje marzenie i wykonywać ten zawód, musiała pokonać długą drogę, mierząc się z wieloma uprzedzeniami i stereotypami. Dzięki wytrwałości i determinacji osiągnęła swój cel. Dziś jest ekspertem w swojej dziedzinie, zajmuje się wielkogabarytowym transportem specjalistycznym, jeździ na długich dystansach i za kółkiem spędza większą część swojego życia. Dzięki kanałom social media Iwona przybliża swoją pracę, zawodowe podróże i codzienne życie kierowcy w trasie, szerokiemu gronu odbiorców. Popularność i sympatię zyskała dzięki swojemu kanałowi na YouTube, który śledzi już ponad 250 tys. subskrybentów, a niektóre z filmów osiągają ponad milionową liczbę wyświetleń.
"Barbie od 60 lat inspiruje kolejne pokolenia dziewczynek i przekonuje, by wierzyły, że mają wybór. Nieustannie zmieniając się, wcielając się w role ponad 200 przedstawicielek różnych zawodów, startując w sześciu kampaniach prezydenckich oraz w podróży na Księżyc przed Neilem Armstrongiem, Barbie stała się najlepszym wzorem dla dziewczynek" - mówi Lisa McKnight, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Barbie. - "Barbie pokazuje, że dziewczynki powinny wkraczać w świat, w którym jako kobiety mogą realizować się w każdym zawodzie. Poprzez nasze globalne działania minimalizujemy zjawisko Dream Gap i umacniamy Barbie jako markę stale wspierającą dziewczynki".
Barbie świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek, inicjując szereg akcji i projektów na całym świecie:
PRZYZNAJĄC WYRÓŻNIENIA BARBIE SHERO - nagradza kobiety-bohaterki (ang. she + hero) za niezłomność i przełamywanie schematów oraz odwagę w poszukiwaniu własnej drogi.
WSPIERAJĄC THE BARBIE DREAM GAP PROJECT - poprzez dedykowanie zasobów oraz przekazanie funduszy organizacjom wspierającym projekt Barbie Dream Gap, który ma celu wyrównywanie szans dziewcząt.
WSKAZUJĄC BARBIE JAKO WZÓR DO NAŚLADOWANIA - poprzez inspirujące treści filmowe Barbie bawi i uczy.
WSPÓŁPRACUJĄC Z PARTNERAMI W RÓŻNYCH KATEGORIACH - od zabawek do apparelu i publikacji.
Śledź @barbie i @barbiestyle w mediach społecznościowych i dołącz do świętowania, używając #Barbie60 i #YouCanBeAnything.