Ruszyła ogólnopolska kampania Odblaskowi.pl dotycząca bezpieczeństwa dzieci na drogach.

Przez trzy miesiące Odblaskowy Patrol rozda 60 000 odblaskowych opasek i 50 000 broszur informacyjnych.

Wraz z początkiem roku szkolnego ruszyła siódma już edycja kampanii Odblaskowi.pl Przez trzy miesiące w 22 największych miastach Polski odbędą się wydarzenia, podczas których Odblaskowy Patrol będzie uczyć dzieci, jak w bezpieczny sposób poruczać się po drogach. Organizatorzy zamierzają rozdać ponad 60 000 odblaskowych opasek oraz 50 000 broszur informacyjnych. Do akcji włączyli się znani artyści i sportowcy, m.in. Kasia Kowalska, Marcin Daniec, Krzysztof Ignaczak i Kamil Stoch.

Jak wynika ze statystyk, około 43,5% wszystkich ofiar wypadków drogowych w Polsce stanowią „niechronieni” uczestnicy ruchu drogowego – piesi, rowerzyści, motocykliści. Celem kampanii Odblaskowi.pl jest poprawa ich bezpieczeństwa poprzez promowanie pozytywnych nawyków, czyli noszenia opasek odblaskowych, które będą rozdawane za darmo podczas wydarzeń organizowanych w największych miastach Polski.

- Będziemy m.in. na Podkarpaciu rozdawać odblaski z Krzysztofem Ignaczakiem, w Krakowie z Marcinem Dańcem, a w Zakopanem z Kamilem Stochem. Adam Kornacki z powodu braku chodników, słabej widoczności i niebezpieczeństw na drodze postanowił rozdać odblaskowe opaski w szkole na Warmii, Robert Heisig w Opolu, a Kamil Rutkowski w Łodzi – mówi Piotr Wanke, inicjator akcji Odblaskowi.pl

Uczniowie w szkołach otrzymają również materiały edukacyjne przygotowane przez specjalistów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najmłodsi zdobytą podczas spotkań wiedzę, będą mogli utrwalać  i zgłębiać w Akademii Odblaskowych - specjalnej platformie edukacyjnej zamieszczonej na stronie internetowej Odblaskowi.pl. Ponadto w 22 miastach w Polsce zostaną rozstawione specjalne odblaskowe stoiska, na których dzieci, wcielając się w odblaskowego bohatera, który posiada siłę bezpieczeństwa, będą zdobywać kolejne poziomy odblaskowych umiejętności. Przygotowane z myślą o najmłodszych gry edukacyjne pozwolą z łatwością przyswoić wiedzę z zakresu bezpiecznego poruszania się po drogach.

Już po raz kolejny głównym partnerem akcji została firma Carefleet S.A. specjalizująca się w długoterminowym wynajmie samochodów.

- Problem bezpieczeństwa na polskich drogach to dla nas kwestia szczególnie istotna. Wprowadzając na rynek coraz większą liczbę aut, czujemy również potrzebę podejmowania inicjatyw mających na celu edukację nie tylko kierowców, ale również innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego po raz kolejny aktywnie włączamy się w realizację kampanii Odblaskowi.pl. Wierzymy, że w ten sposób przyczyniamy się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach – mówi Klaudia Kowalczyk, Marketing Manager w firmie Carefleet S.A.

To już siódma edycja akcji Odblaskowi.pl. W tym roku odblaskowe opaski i broszury informacyjne będą rozdawane m.in. w Warszawie, Gdańsku, Szczecinie, Częstochowie, Płocku, Poznaniu, Sosnowcu, Katowicach i Bielsku-Białej.

Więcej informacji na temat kampanii oraz kalendarz poszczególnych wydarzeń na stronie internetowej www.odblaskowi.pl

***

Carefleet S.A.  specjalizuje się w długoterminowym wynajmie floty pojazdów (Car Fleet Management). Spółka powstała w 2004 roku, poprzez wydzielenie istniejącego w Europejskim Funduszu Leasingowym (od roku 2001) Departamentu Car Fleet Management. Obecnie w Polsce zarządza flotą ponad 13 000 pojazdów. Posiada oddziały w pięciu miastach (Wrocław, Warszawa, Poznań, Katowice, Gdańsk). Carefleet S.A. należy do Grupy Crédit Agricole, obecnej w 59 krajach świata. W skład polskiej części grupy wchodzą również Grupa Europejskiego Funduszu Leasingowego, Crédit Agricole Bank Polska (dawny LUKAS Bank), TFI Amundi i Crédit Agricole Ubezpieczenia. Więcej na: www.carefleet.pl

Copyright © Agora SA