Co roku w grudniu serwis YouTube publikuje zestawienie filmików, które w ciągu minionych 12 miesięcy zdobyły największą popularność. W 2017 Polacy najchętniej oglądali klip Sławomira "Miłość w Zakopanem" (ponad 56 mln odsłon), ale to siódma pozycja na liście wzbudziła najwięcej emocji.
To "Hymn Świeżaków" zrealizowany dla sieci marketów Biedronka. Animacja, w której maskotki z akcji promocyjnej "Gang Świeżaków II" śpiewają o zasadach zdrowego żywienia, jest jedynym filmikiem w zestawieniu zrealizowanym przez prywatną firmę.
- Podczas obu edycji akcji „Gang Świeżaków” ważne dla nas było to, żeby promować warzywa i owoce oraz zasady prawidłowego odżywiania. Wiedzieliśmy też, że nasze maskotki były często wykorzystywane w szkołach i przedszkolach podczas akcji edukacyjnych. Nie spodziewaliśmy się jednak, że nasz hymn zachęcający do spożywania warzyw i owoców uplasuje się wśród hitów mijającego roku – komentuje Arkadiusz Mierzwa, starszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.
"Hymn Świeżaków" obejrzało dotychczas ponad 17,5 mln osób. Oprócz niego, w zestawieniu znalazły się m.in. przeróbki wakacyjnego hitu "Despacito" i dwa odcinki serialu "Ucho Prezesa".
Akcja "Gang Świeżaków" miała dwie odsłony, pierwszą w 2016, a drugą w 2017 roku. Żeby dostać maskotkę, należało zgromadzić odpowiednią liczbę naklejek otrzymywanych za zakupy w sklepach Biedronka. Promocja okazała się być tak popularna, że nie brakowało osób, które dla zdobycia zabawek posuwały się do przestępstw.
Zobacz też:
To był wasz horoskop na 2017 rok. Sprawdźcie, co wam się sprawdziło!