1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Zabawki własnej roboty

Sznurki, pudełka po butach, butelki, nakrętki To, co z pozoru nadaje się tylko do wyrzucenia, może stać się materiałem na wspaniałą zabawkę.
W sklepach z zabawkami można dostać wszystko, o czym wydają się marzyć dzieci. Psychologowie podkreślają jednak, że dzieci do około 8. roku życia najlepiej bawią się wtedy, kiedy uruchamiają swoją wyobraźnię. Dlatego właśnie samochód z kartonu może okazać się bardziej atrakcyjny niż zdalnie sterowane auto

Wymyślanie zabawek rozwija wyobraźnię. Lornetka! Trąbka! Ludzik! - wołają maluchy, biorąc do ręki rurki po papierze toaletowym.

Starsze maluchy, które dużo ćwiczyły z rodzicami, jak czteroipółletni Antek, w końcu same przejmują inicjatywę. Antek, który jest wielkim fanem pociągów, wypatrzył w książce pomysł na wykonanie lokomotywy. Tworzenie zabawki (z pomocą mamy) trwało aż cztery dni! Przez ten czas Antek czuwał, aby wszystko było zgodnie z obrazkiem z książki. Dumna mama, Monika Klejman, natychmiast umieściła zdjęcie tego dzieła na swoim blogu (http://pomyskowo.blogspot.com/).

PRZEDSZKOLE BEZ ZABAWEK

- Czy pani sobie wyobraża, ile dzieci może zmieścić się w samochodzie z pudła po fortepianie? - mówi ze śmiechem pani Anna.

- Najwięcej pomysłów mają dzieci ciche, nieśmiałe i raczej wycofane. Te bardziej głośne i "rozrabiające" słuchają ich z uwagą - mówi pani Anna.

TWORZENIE WŁASNYCH ZABAWEK MA MNÓSTWO ZALET:

?  Mobilizuje do walki z nudą.

?  Daje poczucie wiary we własne siły nawet najbardziej cichym i wycofanym dzieciom.

?  Wykorzystuje naturalną pomysłowość i fantazję dziecka.

?  Rozwija umiejętności takie jak rysowanie, wycinanie, łączenie różnych elementów.

?  Uczy dłuższej koncentracji na jednym zadaniu.

?  Pomaga się odstresować.

?  Uczy współpracy, nie rywalizacji.

?  Rozwija umiejętności społeczne takie jak zdolność do przedstawienia swojego pomysłu czy wyrażenia sprzeciwu.

?  Pozwala docenić "gotowe" zabawki.

?  Uczy segregowania śmieci i uświadamia, że pewne przedmioty mogą być użyte powtórnie.