1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Traffic Giants Gold

Trzeba się ruszać. Jak się coś nie rusza, to najprawdopodobniej nie żyje. W tej grze pompujemy życie w miasto, tworząc sprawnie funkcjonujące, przepompowujące ludzką masę arterie komunikacyjne. W grze ?Traffic Giants Gold? zdobywamy władzę Wielkiego Planisty.
Jako szef przedsiębiorstwa transportowego wykreślamy siatkę linii komunikacji miejskiej. Czy inwestujemy w autobusy, w tramwaje czy w kolejkę, musimy pamiętać o zapewnieniu firmie odpowiedniej rentowności. Nie mniej ważne jest wykonaniu planu - zapewnienie dogodnych dojazdów na wyznaczonym obszarze miasta.



Wyższa szkoła planowania

Podstawą jest przemyślany plan stworzony w oparciu o dobre rozpoznanie terenu. Musimy się zorientować gdzie są kluczowe punkty - fabryki, szkoły, kościoły, centra handlowe, itp. - bo właśnie tam będą chcieli dostać się mieszkańcy. Jakie są ich potrzeby, możemy łatwo dowiedzieć się, zaznaczając interesujący nas budynek mieszkalny. Miejsca, w które zwykli udawać się tubylcy kamienicy, zostają wtedy podświetlone.

Niby nic prostszego, połączyć jedno z drugim? A guzik! Trzeba umiejętnie wyważyć koszty utrzymania linii z jej efektywnością, nie zapominając o tym, że można także korzystać z przesiadek. Nie może być ich jednak zbyt wiele, bo zirytowani pasażerowie wrócą do własnych czterech kółek.

Wyznaczamy więc linie komunikacyjne, stawiamy przystanki, kupujemy tabor, ustalamy pensje personelu, ceny biletów i plany konserwacji pojazdów. Inwestujemy w reklamę, by napędzić klientelę. Walczymy z konkurencją, zdobywając - dzięki dobrym wynikom - koncesje na kolejne dzielnice miasta. Wyburzamy budynki, by zrobić miejsce dla dogodnego przejazdu. Tworzymy skomplikowaną, efektowną strukturę.

Miasto me widzę ogromne

Gra ma całkiem przyjemną, choć daleką od wyrafinowania oprawę graficzną. Miasto widzimy z lotu ptaka. Ptak może lecieć wyżej lub niżej - regulacja zbliżenia jest trzystopniowa, monitorować można także tempo upływu czasu.

Budynki są bardzo zróżnicowane. Twórcy gry zapewniają, że typów budowli jest aż pół tysiąca. Ten róg obfitości, choć efektowny, ma ten feler, że trochę trudno się w nim połapać.

Na szczęście można sobie zażyczyć klarownego, symbolicznego przedstawienia na mapie budynków z wybranej kategorii. Możliwości decydowania o prezentowanym obrazie miasta jest wiele. Jak komuś procesor rzęzi (choć to mało prawdopodobne, bo gra ma niewygórowane wymagania sprzętowe), może np. usunąć z ulic samochody.

Neurony pracują

"Traffic Giants Gold" to przyzwoity symulator ekonomiczny, który powinni docenić miłośnicy gatunku. Możliwość rozgrywania pojedynczych misji, kampanii, a także zabawy w trybie gry nieskończonej to gwarancja wielu godzin zabawy. "TGG" to gra, której esencją jest rzetelny wysiłek intelektualny. Sieć komunikacyjna miasta przypomina nieco swą strukturą sieć neuronową - zapewne twórcy gry korzystali z zaawansowanych modeli matematycznych. Może teraz trochę szarżuję z tą hipotezą, ale gra robi wrażenie dzięki wyrafinowaniu, które przebija spoza pozornej prostoty. Szkoda tylko, że zbyt mało jest w "TGG" humoru. Za najbardziej dowcipne uważam zaliczenie kościołów do grupy "obiektów rekreacyjnych".

Gra, choć nie każdego musi porwać, budzi szacunek. Podobnie jak forma jej wydania w Polsce. Za jedyne 29 zł 90 gr otrzymujemy nową, w pełni spolszczoną wersję, i to w edycji "złotej", z dodatkowymi misjami na drugim CD-ROM-ie. Jest też, co ważne, łatwo dostępna, gdyż wydano ją w kolportowanej w kioskach serii "eXtra Gra". W dołączonej gazetce oprócz garści nowinek ze świata gier znajdziemy wywiad z producentem "Traffic Giants Gold" Hansem Schillerem. Przyzwoity produkt za przyzwoitą cenę.

"Traffic Giants Gold"

Producent: JoWooD Productions

Dystrybutor: CD Projekt

Minimalne wymagania: PC Pentium 233 MHz, 32 MB RAM

Cena: 29,90 zł