1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Rollercoaster Tycoon

Inni stawiają wirtualne wesołe miasteczka i liczą zyski. Gra ekonomiczna ?RollerCoaster Tycoon? to specyficzny produkt dla specyficznego odbiorcy.
Czy wiedzą Państwo, jakie gry biją rekordy popularności na największym na świecie rynku zbytu dla takich programów? Nie strategie, gry fabularne czy strzelanki, tylko odpowiednik telewizyjnego show "Who Wants To Be A Millionaire", którego skundloną mutacją są nasi rodzimi "Milionerzy" z TVN i właśnie "RollerCoaster Tycoon" - symulator fabryki pieniędzy, jaką jest dobrze prowadzone wesołe miasteczko. Wysoko notowany jest także symulator giełdy na Wall Street.

Mam wrażenie, że Amerykanów bawi przede wszystkim zdobywanie pieniędzy i osiąganie sukcesu. Bawiąc się grami, sublimują zaspokajanie tych potrzeb. To być może z mej strony naiwne, pseudosocjologiczne uogólnienie, ale nie mogę się mu oprzeć. Bo jak inaczej miałbym zrozumieć fenomen olbrzymiej popularności omawianej gry na przeżartym konsumpcyjną retoryką Zachodzie?

Zaczynamy od zera. Budujemy infrastrukturę (ścieżki, budki biletowe, budki z tanim, podłym żarciem itp.), no i przede wszystkim obiekty rekreacyjne - tytułowe tory kolejek, które pędzą, zatykając pasażerom dech w piersiach, karuzele, sztuczne jeziorka itd. Zatrudniamy obsługę, ustalamy stawki za bilety, wyrównujemy teren pod kolejne inwestycje, sprawdzamy statystyki i nieustannie liczymy pieniądze - jeśli nie osiągniemy zakładanych zysków w ustalonym terminie, będzie kiepsko. A jak się uda, możemy nawet dostać wyróżnienie. I tak na okrągło.

Pozwolę sobie na szczere wyrażenie niepopularnej opinii - przepraszam, ale mnie to kompletnie nie bierze. Choć przyznam uczciwie, że tego typu gry mają zagorzałych zwolenników także w Polsce, a ta jest zrobiona rzetelnie i na pewno znajdzie amatorów. Dla wielbicieli wszelkich "tycoonów" i "simów" będzie to zapewne wymarzona pozycja. Liczba dostępnych opcji jest naprawdę duża i jest tu czym się bawić, jeśli ktoś takie zabawy lubi.

Frajdę "RollerCoaster Tycoon" może także przynieść wielbicielom klocków Lego (bo idea zabawy jest tu w gruncie rzeczy podobna) oraz osobom o mentalności dobrych gospodarzy, które lubią patrzeć, jak to za ich sprawą dobrze się dzieje w obejściu. Bez ironii.

Rollercoaster Tycoon

Producent: Hasbro

Minimalne wymagania: Pentium 90 MHz, 16 MB RAM

Dystrybucja: CD Projekt

Cena: 69 zł