W co się gra?: "Everquest", "Paradise Cracked", "Riftrunner"

Rosyjskie studio Buka ogłosiło zakończenie prac nad "Paradise Cracked" - cyberpunkową grą taktyczną. Amerykańska premiera rodzimej gry "Chrome" została przesunięta na sierpień. Nowy "Riftrunner" będzie osadzony w tym samym świecie, co "Divine Divinity", chociaż 20 lat później

Sieciowi gracze to seksiści?

Do takich wniosków doszedł prof. Edward Castronova, ekonomista z Uniwersytetu Stanowego w Kalifornii, badając transakcje pomiędzy ludźmi grającymi w popularną grę role-playing online "Everquest". Prof. Castronova sprawdził, jakie ceny są skłonni zapłacić gracze za odkupienie od innych ich "sieciowych wcieleń". Okazało się, że postaci żeńskie są o 12 proc. tańsze od męskich o podobnym poziomie wyszkolenia i wyposażeniu, czyli że płaci się za nie średnio o 41 dol. mniej (przeciętna cena postaci z "Everquesta" to 333 dol.). W wywiadzie dla serwisu BBC Online prof. Castronova zauważył jednak, że w tym wypadku dyskryminacja kobiet i tak jest mniejsza niż w prawdziwym świecie. W Stanach Zjednoczonych kobiety zarabiają bowiem średnio 28 proc. mniej niż mężczyźni pracujący na takich samych stanowiskach.

Paradise Cracked do produkcji

Rosyjskie studio Buka ogłosiło zakończenie prac nad "Paradise Cracked" - cyberpunkową grą taktyczną. W grze wcielamy się w postać komputerowego hakera zamieszanego w niebezpieczną i skomplikowaną intrygę w ponurym świecie przyszłości. "Paradise" ma przypominać sławne "UFO: Enemy Unknown" m.in. sposobem prowadzenia walki i systemem rozwijania umiejętności postaci. Autorzy obiecują też rozbudowany wątek fabularny. Premiera wersji anglojęzycznej odbędzie się w sierpniu.

Chrome opóźniony - na Zachodzie

Amerykańska premiera rodzimej gry "Chrome" została przesunięta na sierpień. Producent uzasadnia tę zmianę koniecznością usunięcia błędów, które "wykryto w czasie testów wersji beta". Pozostaje żałować, że polska wersja - którą można już dostać w sklepach - nie została bardziej dopracowana (patrz recenzja obok).

Wiadomości o "Riftrunnerze"

Projektanci ze studia Larian, które wyprodukowało sławną grę role-playing "Divine Divinity", udzielili wywiadu serwisowi "Adrenaline Vault" na temat swojego najnowszego dzieła - "Riftrunnera". Gra będzie osadzona w tym samym świecie co "Divine Divinity", chociaż w 20 lat później. Oprócz złożonej fabuły będącej - pomostem do przygotowywanego również "Divine Divinity 2" - "Ruftrunner" będzie mógł się pochwalić wieloma rozszerzeniami (i tak niezwykle efektownego) "silnika" poprzedniej gry. Będzie można m.in. uzbrajać przyzywane potwory. Premiera "Riftrunnera" na jesieni.

Copyright © Agora SA