1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Co się wydaje na DVD?

Wyobraźmy sobie lekarza pogotowia, który słyszy głosy teoretycznie zmarłych już pacjentów. Taka właśnie przypadłość przydarza się dr Joe Darrow. Bynajmniej nie znienacka - staje się to po tragicznej śmierci jego żony, Emily. Emily i Joe tworzyli przykładną parę zakochanych po uszy lekarzy (ona była lekarzem Czerwonego Krzyża), ale tę idyllę przerywa wypadek autobusu w Wenezueli, w którym ginie Emily. Ginie... ale czy umiera? Mimo poszukiwań, ciała nie odnaleziono. Za to Joe coraz silniej odbiera sygnały obecności Emily w jego życiu - a to spadnie mu z nocnej szafki ćwierćkilowy przycisk do papieru z ważką (ważka jest ważna, stanowiła ulubiony symbol Emily), a to zaczyna z nim rozmawiać dziecko w stanie śmierci klinicznej (i co gorsza po uratowaniu też opowiada o spotkaniu z panią doktor). Doktor Joe rusza na poszukiwania Emily, kiedy pewnej nocy spakowane ubrania Emily "automagicznie" się rozpakowują (ale na tę doniosłą chwilę trzeba czekać jakieś dwie trzecie filmu). Kiedy Joe dociera do Wenezueli, wypadki toczą się w mocno przyspieszonym tempie. Dość powiedzieć, że Emily przeżyła wypadek, ale... Nie, więcej nie powiem, żeby nie zepsuć jedynej niespodzianki w filmie.

Przykro mi, ale do mnie ta opowieść o "świetlistych tunelach" i kontaktach z zaświatami nie przemówiła zupełnie. I wcale nie z przyczyn ideologicznych. Film jest po prostu kiepsko zagrany (Costner przedstawia tu rozterki duchowe z miną ochroniarza z "Bodyguarda"). Broni się jedynie Kathy Bates w drugoplanowej, ale o ileż wyrazistszej roli sąsiadki prawniczki.

Na deser mamy kilka dodatków: reportaż z planu, parę wyciętych scen i miniopowieść Betty Eadie - autorki już czterech bestsellerowych powieści o "świetlistym tunelu". Początkowe zainteresowanie tajemniczą panią Eadie ustąpiło jednak zniechęceniu, kiedy przeczytałem streszczenie czwartej książki - "składa się głównie z cytatów z poprzednich trzech".



Reżyseria: Tom Shaydack

Występują: Kevin Costner, Susanna Thompson, Kathy Bates

Czas: 104 min

Dystrybucja: ITI Home Video

Film: **

Dodatki: **



Musical Woody'ego Allena? To uczta dla oka, ucha oraz ogrom poczucia humoru. I powrót do czasów, kiedy oczywiste było, że aktor musi umieć coś więcej poza krzywieniem twarzy i wydawaniem z siebie gardłowych dźwięków. W tym filmie aż skrzy się od gwiazd, a wszystkie one tańczą i śpiewają - nawet sam Woody Allen! Oczywiście Allen nie byłby sobą, gdyby owych choreograficzno-wokalnych popisów nie pokazał nam z dużym przymrużeniem oka. Mamy więc ironiczne piosenki o zakochanych, salta w wykonaniu chorego chodzącego w szpitalu o kulach i wiele innych podobnych smakowitych drobiazgów.

Fabuła - perypetie miłosne bogatej nowojorskiej rodziny opowiadane ustami rezolutnej nastolatki DJ - to właściwie tylko pretekst, by napawać się musicalem i pejzażami Nowego Jorku, Wenecji i Paryża.

Dodatki raczej skromne (reportaż z planu i wypowiedzi aktorów o metodzie pracy Woody'ego Allena), ale film rekompensuje to z nawiązką.



Reżyseria: Woody Allen

Występują: Alan Alda, Woody Allen, Drew Barrymore, Edwart Norton, Tim Roth, Julia Roberts, Natalie Portman

Czas: 95 min

Dystrybucja: Gutek Film

Film: ****

Dodatki: **



Skrzyżujcie Toshiro Mifune z Denzelem Washingtonem, do tego dorzućcie nieco Jeana Reno z "Leona" i podlejcie wszystko hiphopowym sosem. Nie, nawet wtedy chyba nie uda się stworzyć unikalnej atmosfery "GhostDog" Jima Jarmuscha.

A zatem wyobraźcie sobie czarnoskórego profesjonalnego zabójcę, który co wieczór czytuje samurajski kodeks, rankiem wychodzi na dach swego bloku i ćwiczy fechtunek mieczem. Od czasu do czasu bezszelestnie, niczym spadające ostrze owego miecza realizuje zlecenia swojego zwierzchnika.

GhostDog jest profesjonalistą w każdym calu, choć niektóre jego metody mogą budzić zaskoczenie: samurajska ideologia a zarazem biegłość w posługiwaniu się najnowocześniejszą bronią.

Czarny samuraj ginie w końcu śmiercią godną samuraja. I pomyśleć, że wszystko przez jedną chwilę słabości w czasie wykonywania zadania...

Dodatki na płycie niegodne samuraja: zaledwie zwiastun filmowy i wycięte sceny.



Reżyseria: Jim Jarmusch

Występują: Forrest Whitaker

Czas: 116 min

Dystrybucja: Gutek Film

Film: ***

Dodatki: *