1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

W akcji mniej boli

Czy strach przed bólem można przezwyciężyć? Jak donoszą amerykańscy naukowcy, można o nim przynajmniej zapomnieć. Wszystko dzięki komputerowym grom akcji
Zafascynowany komputerowym uzależnieniem młodzieży profesor psychologii Bryan Raudenbush z Wheeling Jesuit University postanowił zbadać, jak bardzo gry potrafią odciągnąć ludzi od rzeczywistości. - Chciałem zobaczyć, czy można odwrócić czyjąś uwagę od jakiejś czynności - powiedział Raudenbush. W efekcie badania okazało się, że osoby grające w gry akcji są bardziej odporne na ból.

Do swojego eksperymentu zaprosił 30 studentów. Wszyscy oni byli testowani w trzech rodzajach sytuacji - grach logicznych, grach akcji i nie robiąc po prostu nic. W każdym z tych przypadków jedną rękę trzymali w lodowato zimnej wodzie. Zespół, w skład którego oprócz profesora wchodziło jeszcze dwóch studentów, mierzył uczestnikom eksperymentu przed, po i w trakcie badania puls, ciśnienie krwi i nasycenie tlenem. Po jego zakończeniu testowani wypełniali specjalną ankietę. Okazało się, że nie dość, że fani gier akcji wytrzymywali o minutę dłużej z ręką zanurzoną w wodzie, to na dodatek ich "współczynniki bólu" były dużo niższe niż reszty badanych.

Wbrew pozorom eksperyment na uniwersytecie Wheeling Jesuit nie był przedsięwzięciem czysto rozrywkowym. - Testy dowiodły, że gry wideo odciągają uwagę ludzi od bólu bez względu na "komputerowe" preferencje badanych. Może to być bardzo pomocne podczas leczenia dzieci - podkreślił profesor Raudenbush. Naukowiec proponuje nawet, aby lekarze pediatrzy w swoich gabinetach lekarskich zamontowali konsole gier wideo. Dokładne wyniki badania pt. "Zróżnicowany wpływ gier wideo na poziom i tolerancję bólu" mają zostać opublikowane dopiero w czerwcu.