DUG
Nieprzerwanie radosny i optymistycznie usposobiony młody jaskiniowiec z sercem ze złota oraz wyobraźnią godną innej epoki. Dug chciałby w życiu wszystkiego spróbować i posmakować, postrzega świat w różowych barwach i wyznaje zasadę, że jeśli się chce, to można osiągnąć dosłownie wszystko. Choć ma kilka wad, o których nie warto tu wspominać, jest światełkiem nadziei i ambicji w konserwatywnym z natury plemieniu, któremu przewodzi Kieromir. Gdy jednak jego lud zostaje siłą wygnany z ukochanej doliny, to właśnie Dug stawi czoła wyzwaniu i wyruszy w podróż, która odmieni losy wszystkich bliskich mu osób. W trakcie tej przygody jego serce, umysł i wiara we własne możliwości zostaną wystawione na niejedną próbę, lecz ostatecznie uda mu się zainspirować swe plemię do marzenia o wielkości, która nikomu się wcześniej nawet nie śniła. Dugowi w każdej przygodzie towarzyszy lojalny wieprzek Maciorek.
MACIOREK
Sprawa jest stosunkowo prosta, Maciorek jest funkcjonującym w ramach Epoki Kamienia odpowiednikiem naszego wieprzka i zarazem najlepszym przyjacielem jaskiniowca Duga. Maciorek, mimo swych ewidentnych werbalnych ograniczeń, jest stworzeniem niezwykle komunikatywnym i skorym do dyskusji. Jak wiele podobnych mu zwierzęcych sojuszników filmowych bohaterów, Maciorek zawsze otwarcie wyraża swe emocji i myśli. Wieprzek dodaje przy okazji od siebie empatyczne warknięcia oraz przewracanie oczkami.
GUNA
Guna to silna i bezpośrednia młoda kobieta o iście skandynawskiej urodzie, która potrafi poradzić sobie w męskim świecie zarówno fizycznie, jak i werbalnie. Ze względu na płeć nie może niestety spełnić swego największego marzenia, jakim jest gra w piłkę nożną, jednakże jest na tyle odporna psychicznie, że wie, że jeśli poczeka wystarczająco długo, nadarzy się odpowiednia szansa. Mówi bez ogródek co myśli i czuje, przełamując wiele mentalnych barier, jest także osobą mocno wyczuloną na niesprawiedliwość oraz krzywdę wyrządzaną innym.
LORD KNUT
Zadufany w sobie i przesadnie nadęty nawet jak na czarny charakter animowanej prehistorycznej komedii mężczyzna, który pełni funkcję gubernatora miasta Epoki Brązu. Knut ukochał na tym świecie dwie rzeczy: pieniądze i władzę. Nic dziwnego, że jest uznawany za tyrana, gotowego poświęcić w ciągu ułamka sekundy każdego z swych podwładnych, żeby tylko móc utrzymać luksusowy styl życia, który oferuje mu Epoka Brązu.
KIEROMIR
Kieromir to niepozbawiony ikry staruszek, który wiele już w życiu przeżył i zobaczył, a także przywódca plemienia Duga. Jest osobą życzliwą, posiadającą nieskończone pokłady cierpliwości, przez co często przyjmuje na siebie rolę zastępczego ojca wszystkich swoich owieczek. Upewnia się, że młodziki mają zmienioną bieliznę i szczotkują odpowiednio długo zęby oraz chroni ich przed wszelkimi niebezpieczeństwami, przeważnie tworzonymi przez nich samych. W głębi serca Kieromir wie, że nadejdzie moment, w którym jego plemię będzie musiało stać się bardziej nowoczesne, lecz stara się jak najmniej rozmyślać o takich sprawach. Fakt, że obawia się jakiegokolwiek ryzyka, sprawia, że traci emocjonalny kontakt z Dugiem.
materiały promocyjne
"Jaskiniowiec" wejdzie do kin już w najbliższy piątek, rozbawiając do łez absolutnie każdą grupę wiekową.
Za dialogi w polskim dubbingu odpowiada Bartosz Wierzbięta, który jest autorem kultowych tekstów w animacjach takich jak "Shrek" czy "Madagaskar".
Statystyki dotyczące najnowszej produkcji Aardman Animations są imponujące. W całym procesie uczestniczyło około 150 osób, a w najgorętszym okresie w studiu pracowało jednocześnie 33 animatorów. Na potrzeby filmu stworzono aż 273 kukiełki w odpowiednich rozmiarach, a pracowało nad tym 23 różnych modelarzy przez ponad 30 miesięcy. Kreacja każdej z postaci zajmowała ponad 10 tygodni. Wśród nich 18 kukiełek Duga oraz po 8 dla każdego członka jego plemienia rodem z Epoki Kamienia. Co więcej, ręcznie wykonano trzy tysiące różnych ust dla wszystkich postaci - używano ich zamiennie w scenach o różnym natężeniu emocjonalnym.
Animowana komedia zdobywcy czterech Oscarów Nicka Parka o pewnym jaskiniowcu, który pragnie od życia czegoś więcej niż łupanie kamienia.
W zamierzchłych czasach, gdy nie było facebooka, prądu i ciepłej wody, a w zagrodzie za jaskinią pasły się dinozaury, rozgrywa się pełna szalonych przygód historia dzielnego Duga, który musi zjednoczyć swą jaskiniową ferajnę przeciw nadchodzącemu zagrożeniu. W świecie, w którym zamiast psa każdy mógł mieć mamuta, a zaostrzony kamień był gadżetem na miarę dzisiejszego smartfona, nadejście pulsującej hałaśliwą nowoczesnością Epoki Brązu zwiastuje nieuniknione kłopoty.