Macierzyństwo na medal. Wyniki światowego raportu "Być Mamą" firmy Procter & Gamble

By podołać wyzwaniom współczesnego macierzyństwa kobiety muszą być silniejsze niż kiedykolwiek - i świetnie sobie radzą! To jeden z głównych wniosków światowego badania "Być Mamą", przygotowanego przez firmę Procter & Gamble w ramach kampanii "Dziękuję Ci Mamo". Co ciekawe, polskie mamy znacznie lepiej oceniają swoje macierzyńskie sukcesy niż kobiety z innych krajów. Aż 91% mam z Polski uważa, że przy wychowywaniu dziecka wykonuje świetną pracę.

Wraz z przyjściem na świat dziecka, życie kobiety odwraca się do góry nogami. Oprócz codziennych obowiązków, pojawiają się nowe zadania, którym mama musi sprostać.  Często musi znaleźć w sobie siłę i wytrwałość, o którą wcześniej nawet siebie nie podejrzewała. Jednocześnie, taką postawą daje przykład dziecku, staje się wzorem na całe jego życie. Firma Procter & Gamble przeprowadziła badanie, w którym wzięło udział ponad 14 000 mam z 15 krajów, w tym ponad 1000 z Polski. Celem było zbadanie, co dla kobiet z różnych części świata oznacza bycie mamą, jak oceniają siebie w tej roli oraz które cechy muszą w sobie rozwijać i pielęgnować, by jej sprostać. Badanie jest częścią kampanii "Dziękuję Ci Mamo", przeprowadzonej przez P&G w ramach Igrzysk Olimpijskich Rio 2016.

Silna mama buduje siłę swojego dziecka

Każda kobieta ma świadomość, że gdy na świecie pojawia się dziecko, dotychczasowe życie wymaga wielu zmian i rozpoczyna się nowy, nieznany dotąd etap. Jednak aż 95% badanych przyznało, że nie zdawało sobie sprawy, jak licznym wyzwaniom będzie musiało sprostać stając się mamą. Główną cechą, którą mamy musiały w sobie rozwinąć była przede wszystkim cierpliwość (81%), kolejną - umiejętności organizacyjne (56%). Mamy potrzebują także siły, nie tylko fizycznej, ale przede wszystkim emocjonalnej, aby skutecznie radzić sobie z wyzwaniami i stanowić oparcie dla dziecka. "Kobieta musi być silna, ponieważ to ona najczęściej pomaga przezwyciężać problemy i uczy dziecko radzić sobie z trudnościami." - mówi psycholog Małgorzata Ohme. "Silna matka pokazuje dziecku że umie zwalczać własne kryzysy, a świadoma swojej siły, mocnych stron i znająca swoją wartość kobieta z większą skutecznością przekaże umiejętność budowania tych wartości dziecku" - dodaje. Raport "Być mamą" pokazał także, że kobiety, które zostają matkami, zaczynają bardziej doceniać swoje mamy - zwłaszcza ich cierpliwość (59%), zorganizowanie (41%) oraz empatię (35%). Blisko połowa potwierdziła, że najwięcej informacji i porad na temat macierzyństwa otrzymała właśnie od swojej mamy. Przyznały także, że to od mamy uczyły się większej cierpliwości. Badanie pokazało, że mamy chcą być przede wszystkim wzorem do naśladowania dla swoich dzieci (88%).

Czas dla dziecka, czas dla mamy

Chociaż niezmiennie najważniejsze dla mam są dzieci, istotne są również relacje z rodziną i przyjaciółmi. Jako jedno z wyzwań macierzyństwa kobiety wskazują znalezienie czasu na spędzanie go z partnerem (30%) i na spotkania w gronie znajomych (73%). Oprócz przebywania z innymi, prawie wszystkim mamom zależy także, aby mieć czas tylko dla siebie (91%). "Pogodzenie wyzwań zawodowych, domowych, rodzicielskich jest dla mam jest dużym wyzwaniem. Firma Procter & Gamble poprzez swoje produkty, takie jak Pampers, Lenor czy Pantene , stara się ułatwić mamom ich codzienne obowiązki, by miały więcej czasu dla dzieci, bliskich, a także dla siebie. Z dumą wspieramy mamy, a nasze marki na co dzień towarzyszą zarówno im, jak i całym rodzinom" - mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej, P&G. Niezależnie od kraju, wyniki ankiety pokazują, że dla mam najważniejsze są miłość i opieka nad dzieckiem (66% wyniki światowe, 71% Polska), a blisko połowa z mam za najważniejszy cel stawia sobie dawanie dobrego przykładu dzieciom.

Globalny Raport "Być mamą"

Raport "Być mamą" został stworzony w ramach kampania P&G "Dziękuję Ci Mamo". Jest to jej kolejna edycja, tym razem z okazji nadchodzących Igrzysk Olimpijskich Rio 2016. Ideą kampanii jest podziękowanie matkom z zaangażowanie, siłę i wsparcie swoich dzieci, bo ma to bardzo duży wpływ na ich przyszłość i dzięki nim wyrastają np. światowej sławy sportowcy. Ambasadorami tegorocznej kampanii są przedstawiciele Polski w Rio 2016: kolarka górska Maja Włoszczowska oraz pływak Radosław Kawęcki, wraz ze swoimi mami: Ewa Włoszczowska i Grażyną Kawęcką.

Raport opiera się na badaniach prowadzonych przez marki takie jak Ariel?, Pampers?, Lenor?, Pantene? w celu tworzenia najlepszych produktów dla mam i rodzin.

Copyright © Agora SA