Filmy o kosmosie i dinozaurach. Zabiorą młodych poszukiwaczy przygód w niezwykłe światy

Filmy o kosmosie, dinozaurach czy podróżach w czasie to często bilet na wyprawę w nieznane. Wciągające historie mogą przenieść najmłodszych do niesamowitych światów, pełnych fascynujących przygód. Wystarczy usiąść przed ekranem telewizora czy laptopa, by móc wyruszyć w prawdziwie nieziemską podróż!

Filmy o kosmosie i dinozaurach - każdy znajdzie tutaj coś dla siebie

Przygody bohaterów przemierzających kosmiczne przestrzenie, potrafią rozbudzać wyobraźnię - zwłaszcza u młodych odbiorców. Podróże statkami kosmicznymi, nieznane planety i niezwykli mieszkańcy innych światów bez wątpienia mogą zainteresować. Również i prehistoryczne historie należą do tematów, w które chętnie zagłębiają się filmowi poszukiwacze przygód, dlatego po kosmicznych wędrówkach, warto czasem udać się w wyprawę śladami wielkich gadów.

Filmy o kosmosie dla dzieci i młodzieży

Miłośnicy opowieści o odległych galaktykach z pewnością dobrze znają filmową serię „Gwiezdne wojny”. Młodzi fani kosmicznych podróży i niezwykłych przygód mogą również udać się w niezapomnianą wyprawę razem z załogą kosmicznego statku Enterprise, zagłębiając się w filmową serię „Star Trek”.

Wśród filmowych opowieści o kosmosie, nie brakuje również historii superbohaterskich. Jedną z najgłośniejszych są przygody nietypowej ekipy - Strażników Galaktyki. Bohaterowie z filmu Marvela z 2014 roku łączą swoje siły, by uratować galaktykę. Superbohaterskie kino kosmiczne to również  „Thor Ragnarok” (2017) w reżyserii Taikaia Waititia. Film przedstawia losy Boga Piorunów, który musi stawić czoła potężnej przeciwniczce.

Jedną z opowieści science fiction, która przypadnie do gustu młodzieży, jest „Gra Endera” (2013) w reżyserii Gavina Hooda. Film, inspirowany powieścią Orsona Scotta Carda, przybliża losy młodych ludzi, zmuszonych do dorastania w trudnych warunkach. Głównym bohaterem historii jest Ender. Nastolatek dostaje się do programu, zajmującego się szkoleniem żołnierzy, mających chronić ludzkość przed kosmiczną rasą, przypominającą przerośnięte robaki. Zdolności chłopka zostają zauważone przez dowództwo. Ma on w przyszłości poprowadzić ludzkość do wygranej walki ze złowrogimi kosmitami. Trudne szkolenie staje się jednak ogromnym wyzwaniem.

Zobacz wideo

Animacje zawierające kosmiczne motywy

Filmy o kosmosie możemy odnaleźć również wśród animacji. Obrazem, który na pewno podbije serca najmłodszych, jak i starszych widzów, jest sympatyczna produkcja pt. „Wall-E” z 2008 roku, w reżyserii Andrewa Stantona. Film przedstawia historię uroczego robocika, mającego za zadanie oczyszczać opustoszałą Ziemię z pozostawionych przez człowieka odpadów. Bohater, zafascynowany piękną nowoczesną maszyną, rusza za nią w pełną przygód wyprawę promem kosmicznym.

Filmy o dinozaurach - najbardziej wciągające historie

Po kosmicznych podróżach warto zejść na ziemię i cofnąć się w czasie aż do prehistorii. Przemierzając pradawne lądy, można spotkać wiele gatunków dinozaurów - tych lądowych, wodnych i zdobywających podniebne przestworza. Fascynujące gady również znalazły dla siebie miejsce w kinematografii. Filmy o dinozaurach to zarówno sympatyczne produkcje dla najmłodszych, jak i nieco bardziej niebezpieczne opowieści, które zainteresują młodzież i dorosłych.

Jednym z filmów, który zdobędzie nie tylko dziecięce serca jest „Dobry dinozaur” z 2015 roku (reż. Peter Sohn). Sympatyczna komedia animowana przedstawia historię młodego, nieco nieporadnego dinozaura i ludzkiego chłopca. Apatozaur Arlo podczas poszukiwania zagubionej drogi do domu zaprzyjaźnia się z małym jaskiniowcem, Bąblem.

Młodzi miłośnicy prehistorycznych gadów nie przejdą też obojętnie obok „Dinozaura” z 2000 roku (reż. Eric Leighton i Ralph Zondag). Film przedstawia historię dinozaurów, które uciekają w bezpieczne miejsce przed deszczem meteorytów. Głównym bohaterem tej opowieści jest młody Aldar, wychowywany w stadzie lemurów.

Filmy o dinozaurach

- nie tylko najnowsze produkcje

Kolejnym filmem, który w szczególności wzbudzi sympatię wśród najmłodszych odbiorców, jest „Pradawny ląd” z 1988 roku (reż. Don Bluth). Animacja rysunkowa przedstawia historię młodych, sympatycznych dinozaurów, które starają się odnaleźć drogę do legendarnej Wielkiej Doliny, obfitującej w wodę i rośliny.

Jedną z popularnych animacji, w której również pojawiły się dinozaury, jest przezabawna „Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurów” z 2009 roku (reż. Carlos Saldanha). Pełna humoru historia to idealna propozycja na filmowy seans dla całej rodziny.

„Prehysteria, czyli Park Jurajski we własnym domu” to kolejna filmowa propozycja dla młodych odkrywców świata dinozaurów. Obraz familijny z 1993 roku w reżyserii Alberta Banda i Charles’a Banda, przedstawia historię syna archeologa, który zdobywa tajemnicze jaja, pochodzące z muzeum. Wkrótce z jaj wykluwają się małe, prehistoryczne gady.

Najwięksi miłośnicy znajdą natomiast wiele cennych informacji o dinozaurach, decydując się na obejrzenie kinowej wersji „Wędrówek z dinozaurami” z 2013 roku (reż. Barry Cook i Neil Nightingale). Pełen fascynujących zwierząt obraz, stworzony w technologii 3D, powstał na podstawie słynnego serialu o tym samym tytule, który w 1999 roku podbił serca widzów.

Więcej o: