1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jak przetrwać połóg? "Dużo płacz i dużo jedz" - to rady 25-letniej mamy dwójki dzieci

Bekah, 25-letnia blogerka i mama dwójki dzieci, opisała na Instagramie, jak przetrwać jeden z najtrudniejszych momentów w życiu kobiety po porodzie, czyli połóg. "Dużo płacz i dużo jedz" - radzi Bekah. Co jeszcze poleca świeżo upieczonej mamie?

Połóg to okres po porodzie, który trwa sześć tygodni. Wiąże się z wieloma krępującymi zjawiskami fizjologicznymi i uciążliwymi dolegliwościami. Niezależnie od tego, czy kobieta jest po porodzie naturalnym, czy po cesarce, funkcjonowanie mogą utrudniać jej m.in.: szwy, które ciągną i pieką, gojące się krocze, które wywołuje problemy z siedzeniem czy poruszaniem się, ból podbrzusza i ciągnięcie podczas kaszlu czy śmiechu, zmęczenie fizyczne i psychiczne, bóle karku i kręgosłupa, obrzęki,  pocenie się, uczucie "wypadania" macicy, czy hemoroidy.

Połóg to także trudne emocje

Nieprzespane noce, nowe obowiązki i "burza hormonów" sprawiają, że świeżo upieczona mama odczuwa wiele skrajnych emocji. Radość miesza się z przerażeniem. Wiele kobiet ma tzw. baby bluesa. Szacuje się, że tzw. smutek poporodowy występuje aż u 50-80 procent kobiet. Zobacz: Co to jest baby blues i jak sobie z nim radzić?

Blogerka radzi, jak przetrwać okres poporodowy

Bekah wymieniła rady, które pomogą młodej mamie przetrwać okres poporodowy. Napisała na Instagramie:

  • Bądź divą.
  • Dużo jedz, 
  • Dużo płacz.
  • Nie oglądaj zdjęć blogerek, które nie pokazują prawdziwego oblicza macierzyństwa.
  • Pamiętaj, że brudne naczynia i goście mogą poczekać.
  • Ciesz się słońcem.
  • Śpij, ile możesz.
  • Wąchaj głowę swojego dziecka.
  • Bierz jak najczęściej kąpiel. 
  • Pamiętaj, że to wkrótce wszystko wróci do normy.

Internautki podziękowały za wpis blogerce. 

Uwielbiam cię. Wracaj szybko do siebie.
Dziękuję ci za ten wpis. Też jestem w trakcie połogu. Nie jest łatwo

- czytamy pod postem. 

Jak wygląda ciało kobiety po porodzie?

Bekah to nie jedyna znana blogerka, która podzieliła się swoimi przemyśleniami na temat samopoczucia i wyglądu po porodzie. Jakiś czas temu Kassi Mansfield to urodziła drugie dziecko i podzieliła się z internautami zdjęciem, na którym widać jej ciało w połogu. Opisała też, jak się czuje. Blogerka wyznała również, że musi nosić pieluchy dla dorosłych i "ogromne podpaski". Towarzyszą jej obfite krwawienia i upławy oraz wahania nastroju. Przeczytaj cały artykuł o Kassi Mansfield: Pokazała, jak naprawdę wygląda ciało po porodzie. "Jakbym nadal była w ciąży". Blogerka nosi pieluchy dla dorosłych.

Zobacz wideo Agnieszka Kaczorowska-Pela o porodzie