6 kroków do szczupłej sylwetki po porodzie

Po dziewięciu miesiącach ciąży niełatwo wrócić do dziewczęcej sylwetki. Potrzeba czasu, rozsądnej diety i odpowiedniej dawki ruchu. Nie każda młoda mama ma czas na aerobik lub siłownię, ale każda może ćwiczyć z dzieckiem w domu.
1. Tam i z powrotem na mięśnie brzucha <br>
Usiądź na podłodze ze zgiętymi nogami i zaczep stopy o ciężki mebel. Połóż dziecko na swoich udach, tak by główka i plecki miały oparcie, i trzymaj je mocno. Odchyl się do tyłu, aż poczujesz, że napinają ci się mięśnie brzucha. Wytrzymaj 10 sekund i powoli powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
1. Tam i z powrotem na mięśnie brzucha
Usiądź na podłodze ze zgiętymi nogami i zaczep stopy o ciężki mebel. Połóż dziecko na swoich udach, tak by główka i plecki miały oparcie, i trzymaj je mocno. Odchyl się do tyłu, aż poczujesz, że napinają ci się mięśnie brzucha. Wytrzymaj 10 sekund i powoli powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 10 razy. Rys. Ewa Brykowska
2. W górę i w dół na mięśnie nóg i pośladków <br>
Oprzyj się plecami o ścianę, stopy odsuń na blisko 30 cm. Przytul do siebie dziecko z twarzą zwróconą na pokój. Nie tracąc oparcia, zginaj powoli kolana, ale tak, by nie wyszły poza linię palców u nóg. Wytrzymaj 10 sekund i powoli wyciągnij się w górę. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
2. W górę i w dół na mięśnie nóg i pośladków
Oprzyj się plecami o ścianę, stopy odsuń na blisko 30 cm. Przytul do siebie dziecko z twarzą zwróconą na pokój. Nie tracąc oparcia, zginaj powoli kolana, ale tak, by nie wyszły poza linię palców u nóg. Wytrzymaj 10 sekund i powoli wyciągnij się w górę. Ćwiczenie powtórz 10 razy. Rys. Ewa Brykowska
3. Padam do nóżek na biodra i plecy <br>
Ułóż dziecko na wznak i stań w rozkroku u jego nóg. Połóż ręce na biodrach i pochylaj się powoli, nie zginając nóg w kolanach (pilnuj, by plecy były proste). Skłoń się jeszcze bardziej i chwyć dziecko za stopy. Wytrzymaj w tej pozycji, licząc do dziesięciu. Ugnij kolana i powoli, krąg po kręgu, zacznij się prostować. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
3. Padam do nóżek na biodra i plecy
Ułóż dziecko na wznak i stań w rozkroku u jego nóg. Połóż ręce na biodrach i pochylaj się powoli, nie zginając nóg w kolanach (pilnuj, by plecy były proste). Skłoń się jeszcze bardziej i chwyć dziecko za stopy. Wytrzymaj w tej pozycji, licząc do dziesięciu. Ugnij kolana i powoli, krąg po kręgu, zacznij się prostować. Ćwiczenie powtórz 5 razy. Rys. Ewa Brykowska
4. Koci grzbiet na brzuch i klatkę piersiową <br>
Ułóż dziecko na wznak. Stań nad nim na czworakach, z głową i plecami w jednej linii. Wygnij kręgosłup w górę i opuść głowę tak, by patrzeć dziecku w oczy. Przez 5 sekund na zmianę wciągaj i wypychaj brzuch. Teraz wygnij kręgosłup w dół, unosząc jednocześnie głowę. Wytrzymaj 5 sekund. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
4. Koci grzbiet na brzuch i klatkę piersiową
Ułóż dziecko na wznak. Stań nad nim na czworakach, z głową i plecami w jednej linii. Wygnij kręgosłup w górę i opuść głowę tak, by patrzeć dziecku w oczy. Przez 5 sekund na zmianę wciągaj i wypychaj brzuch. Teraz wygnij kręgosłup w dół, unosząc jednocześnie głowę. Wytrzymaj 5 sekund. Ćwiczenie powtórz 10 razy. Rys. Ewa Brykowska
5. Frr i lecimy na brzuch, plecy, pośladki i ramiona <br>
Ułóż dziecko na wznak. Stań nad nim na czworakach i wyciągnij lewą rękę równolegle do podłogi, a po chwili także prawą nogę. Wytrzymaj 5 sekund i powróć do pozycji wyjściowej. Teraz wyciągnij prawą rękę i lewą nogę. I tak na przemian, po 5 razy. 
5. Frr i lecimy na brzuch, plecy, pośladki i ramiona
Ułóż dziecko na wznak. Stań nad nim na czworakach i wyciągnij lewą rękę równolegle do podłogi, a po chwili także prawą nogę. Wytrzymaj 5 sekund i powróć do pozycji wyjściowej. Teraz wyciągnij prawą rękę i lewą nogę. I tak na przemian, po 5 razy. Rys. Ewa Brykowska
6. Trudny pocałunek na krzyż i lędźwie <Br>
Usiądź płasko na podłodze z nogami wyciągniętymi przed siebie. Ułóż na nich dziecko i weź jego głowę w dłonie. Powoli zginaj się w biodrach, dokąd potrafisz. Może uda ci się nawet pocałować malucha? Wytrzymaj 10 sekund, wyprostuj się. Ćwiczeni e powtórz 10 razy. 
6. Trudny pocałunek na krzyż i lędźwie
Usiądź płasko na podłodze z nogami wyciągniętymi przed siebie. Ułóż na nich dziecko i weź jego głowę w dłonie. Powoli zginaj się w biodrach, dokąd potrafisz. Może uda ci się nawet pocałować malucha? Wytrzymaj 10 sekund, wyprostuj się. Ćwiczeni e powtórz 10 razy. Rys. Ewa Brykowska
Więcej o: