1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Gimnastyka dla mamy i smyka

Poród mamy już za sobą i teraz oczywiście, marzymy, by jak najszybciej odzyskać szczupłą sylwetkę. Niestety, to nie takie proste. Podczas ciąży przybywa nam kilkanaście kilogramów, z czego dobrych kilka to po prostu tłuszcz, który jeszcze przez kilka miesięcy będzie stanowił rezerwuar energii niezbędnej do pokonywania trudów macierzyństwa (zwłaszcza gdy karmimy piersią). Rozciągnięte mięśnie brzucha i dźwigające go więzadła lędźwiowe też nie skurczą się z dnia na dzień.

Powrót organizmu do stanu sprzed ciąży trwa około pół roku. I to pod warunkiem, że odżywiamy się zdrowo i zażywamy ruchu. Spacery, ze wszech miar godne polecenia, nie załatwią wszystkiego. Warto jeszcze codziennie wygospodarować sobie 15 minut na lekką gimnastykę wzmacniającą odpowiednie grupy mięśni.

Opisane ćwiczenia mają jeszcze tę ogromną zaletę, że robi się je razem z dzieckiem. Odpada więc zmartwienie, że podczas gdy my zajmujemy się sobą, ono płacze w swoim łóżeczku. Przeciwnie - cieszy się z kontaktu z mamą. A zatem do dzieła.

Uwaga: Jeśli nie ma wyraźnych przeciwwskazań, opisane ćwiczenia możesz zacząć już w 6 tygodni po porodzie.