1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Masaż w ciąży, masaż koniecznie

Masaż pobudza krążenie krwi i limfy, co w ciąży jest bardzo ważne. Delikatny automasaż jest całkowicie bezpieczny dla kobiet w ciąży. Uelastycznia i ujędrnia skórę, przeciwdziała odkładaniu się wody w tkankach i zastojom krwi w żyłach (a zatem nie dopuszcza do opuchlizny, żylaków, bólów łydek).

Masaż wykonuj codziennie. Masuj skórę energicznymi okrężnymi ruchami, zaczynając od kostek w kierunku głowy. Mocniejszymi ruchami masuj uda i pośladki, delikatniej brzuch, ostrożnie piersi (mocne tarcie brodawek powoduje wydzielanie oksytocyny, która wywołuje skurcze macicy).

Szczególnie korzystny jest masaż wieczorem, przed zaśnięciem, gdyż wtedy pobudza krążenie krwi w tkance tłuszczowej. Przyspiesza to odprowadzanie zalegających w tkankach płynów i wydalanie toksyn.

Masaż możesz wykonać "na mokro" - szorstką rękawicą zwilżoną kremowym płynem do kąpieli (z balsamem nawilżającym) lub "na sucho" - natłuść wtedy dłonie, by nie podrażnić skóry.

Krążenie pobudza także masaż wykonywany strumieniem wody z prysznica - oblewaj ciało raz chłodną, raz ciepłą wodą.

Skóra po kąpieli czy prysznicu łatwiej wchłania kosmetyki - ciepło powoduje rozpulchnienie skóry i otwarcie łusek włosowych, dzięki czemu składniki odżywcze wnikają głębiej. Po wyjściu z wanny wmasuj odpowiedni krem przeciw rozstępom lub cellulitisowi albo silnie nawilżający balsam (np. z gliceryną, olejami roślinnymi, mocznikiem, kwasem hialuronowym). Grubszą warstwę preparatu nawilżającego nałóż na łokcie, kolana i stopy, gdzie prawie nie ma gruczołów łojowych.







Więcej o: