1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Co może pić kobieta w ciąży

Umówisz się ze mną na kawę? Pójdziemy na drinka? Wypicie czegoś smacznego to częsty pretekst do spotkań i miłego spędzania czasu. A co może pić kobieta w ciąży?
Soki z warzyw i owoców

Naturalne soki, najlepiej świeżo wyciskane z warzyw czy owoców, to świetne źródło witamin. Drobinki miąższu zapewnią dodatkową dawkę błonnika. Świetny, sycący, niskokaloryczny i bogaty w potas jest sok pomidorowy (wybierz ten bez dodatku soli).

Nasza rada:

Sok pomarańczowy lub porzeczkowy pity podczas jedzenia dania mięsnego czy rybnego wspaniale poprawia przyswajanie żelaza.

Mleko i napoje mleczne

Dostarczają wapń, niezbędny dla mocnych kości mamy i dziecka.Koktajle z kefiru lub jogurtu i owoców wzbogacają dietę w witaminy i antyoksydanty. Nasza rada:Nie musisz pić mleka, jeśli go nie lubisz. Zamień je na jogurt, kefir, maślankę. A może polubisz gorzkie kakao?

Woda

Niegazowaną wodę mineralną o niskiej zawartości składników mineralnych można pić do woli. Niektórym bardziej smakuje lekko gazowana i taką też możesz pić, jeśli nie męczą cię: zgaga, wzdęcia, nudności, wymioty. Nasza rada:Jeśli chcesz odmiany, wypij wodę z ładnej szklanki, przygotuj ją z lodem, listkami mięty lub melisy, plasterkiem cytryny lub imbiru (ten ostatni łagodzi mdłości).

Lekka herbata i kawa

1-2 filiżanki herbaty lub słabej kawy dziennie to bezpieczna porcja dla kobiety, która nie ma nadciśnienia. Bezkofeinowa latte to spora porcja mleka. Warto skosztować kawy zbożowej lub mieszanej.Nasza rada:Nawyk picia porannej kawy zamień na inny - np. picia świeżego wyciskanego soku.

Herbaty ziołowe i owocowe

Od czasu do czasu możesz Pić napar melisy, rumianku lub mięty, a herbatę z suszonych owoców nawet kilka razy dziennie. Wybieraj herbaty naturalne, a nie czarne, aromatyzowane.Nasza rada:Pod koniec ciąży można pić herbatę z liści malin. Polecana przez położne, wspomaga skracanie szyjki macicy.

Koktajle i napoje bezalkoholowe

Jeśli marzysz o mohito, wypij je ze smakiem, tyle że bez dodatku rumu.Sok z limonki, mięta, dużo kruszonego lodu. Wypróbuj nowe połączenia soków, dodawaj lód, zioła, plasterki cytrusów lub... ogórków.Nasza rada:Skosztuj wina bezalkoholowego - to nowość na rynku.