1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Przygotowania

Chciałabym zajść w ciążę. Jak powinnam się do tego przygotować? BARBARA
Tak naprawdę to zdrowa kobieta, która nie ma nałogów i której waga mieści się w normie, nie potrzebuje szczególnego przygotowania do ciąży. Jeśli zaś od ideału nieco odbiegamy, warto spróbować się do niego trochę zbliżyć. Przed zajściem w ciążę dobrze więc:

•  Uporządkować wszelkie sprawy życiowe (zaległe egzaminy, remont mieszkania, zmiany w pracy itp.).

•  Rzucić palenie, ograniczyć alkohol do lampki wina przy niedzielnym obiedzie, zredukować picie kawy do jednej filiżanki dziennie.

•  W razie jakichkolwiek problemów zdrowotnych - przewlekłych chorób, planowanych zabiegów operacyjnych, stałego przyjmowania leków - należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym i wspólnie ustalić jak najmniej szkodliwy dla ciąży sposób leczenia.

•  Przyjrzeć się swojej diecie i postarać się skomponować jak najzdrowszy jadłospis, z dużą ilością ryb, warzyw, owoców, pełnoziarnistego pieczywa itp.

•  Jeśli mamy niedowagę, warto nieco przytyć, a przy znacznej nadwadze schudnąć (ale nie należy stosować drastycznych diet odchudzających tuż przed zajściem w ciążę).

•  Na dwa, trzy miesiące przed zajściem w ciążę i przez pierwsze jej trzy miesiące warto przyjmować 1 tabletkę kwasu foliowego dziennie (dostępny w aptekach bez recepty). Zapobiega on wadom płodu. Przy prawidłowej diecie innych witamin w tym czasie nie potrzebujemy.

•  Zrelaksować się, przestać się przejmować drobnymi kłopotami, i wyjechać na wymarzony urlop - podobno "wakacyjne" dzieci są najbardziej udane.

Komentarze (1)
Przygotowania
Zaloguj się
  • dorotabezkota

    0

    Tata też powinien się przygotować do starań o dzidziusia, poprawiając jakość swojej spermy. Można to zrobić dzięki suplementowi Permen Repro o zdrowym, zbilansowanym, dostosowanym do męskich potrzeb zdrowotnych, składzie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX