Co to nauka hybrydowa? W takim trybie będzie powrót do szkoły klas 4-8

Co to nauka hybrydowa? To nic innego, jak pierwszy krok do powrotu do szkół klas 4-8. Już teraz w ten sposób uczą się najmłodsze roczniki z niektórych województw. Nauka hybrydowa to połączenie tej stacjonarnej ze zdalną.

Co to nauka hybrydowa? W takim trybie będzie powrót do szkoły klas 4-8. Taką informację przekazał nam dziś podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. 

Dzieci z klas 4-8 i uczniowie szkół średnich będą mogli wrócić do szkół tylko w trybie hybrydowym od 15 maja [...] 29 maja uczniowie wszystkich klas wrócą do szkoły w trybie stacjonarnym

- ogłosił szef rządu. Tym sposobem 17 maja na edukację w trybie hybrydowym przejdzie młodzież z klas 4-8 oraz uczniowie szkół średnich.

Kiedy dzieci wracają do szkoły?Kiedy dzieci wracają do szkoły? Wirusolożka: Szkoły nie powinny być pierwszym miejscem, które otwieramy

Co to nauka hybrydowa?

Nauka hybrydowa to połączenie lekcji prowadzonych w trybie zdalnym, z nauką stacjonarną w szkołach. Taka forma edukacji ma zapewnić dzieciom i ich nauczycielom względne bezpieczeństwo. Jest też pierwszym krokiem do całkowitego powrotu do nauki stacjonarnej. 

Zobacz wideo Co czyni rekiny tak przerażającymi? Poza szczękami oczywiście [PRACOWNIA BRONKA]

Co to nauka hybrydowa? Na czym polega?

Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowało poradnik dotyczący organizacji hauki hybrydowej. Najważniejsze zasady, którymi szkoły powinny się kierować, to:

Kiedy otworzą szkoły 2021? Wirusolożka o fali zachorowań w Wielkiej Brytanii: Była prawdopodobnie napędzana otwarciem szkółKiedy otworzą szkoły 2021? Dr Grzesiowski: powinniśmy wyciągnąć lekcję z naszej jesiennej fali

  • Wychowawca pozostaje w kontakcie z uczniami i rodzicami oraz na bieżąco monitoruje realizację obowiązku szkolnego przez uczniów, sprawdzając ich obecność na zajęciach on-line. W przypadku nieobecności ustala powód tego zdarzenia.
  • Wychowawca, we współpracy z innymi nauczycielami, ustala poziom zaangażowania uczniów, ich aktywność w trakcie zajęć oraz pomaga w rozwiązywaniu bieżących problemów.
  • Realizacja przez wychowawcę, przy wsparciu specjalistów, programu wychowawczo-profilaktycznego – dostosowanie tematyki zajęć z wychowawcą do pojawiających się problemów związanych ze zdalnym nauczaniem i pandemią.
  • Stymulowanie kontaktu społecznego uczniów poprzez umożliwienie im kontaktu on-line w określonym czasie, np. po zajęciach obowiązkowych (bez udziału nauczyciela) – po wprowadzeniu ustalonych wspólnie z uczniami i rodzicami zasad kontaktu, które pozwolą  zapewnić e bezpieczeństwo.
  • Każdy nauczyciel, w tym nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, powinien określić przejrzysty sposób odpowiedzi na pytania zadawane przez uczniów i rodziców za pośrednictwem komunikatora stosowanego przez szkołę. Najlepiej, aby były to jednolite zasady dla całej szkoły.

Co to nauka hybrydowa? Sposób oceniania

  • Nauczyciele mają obowiązek monitorować postępy uczniów w nauce zdalnej.
  • Sposoby monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji wiedzy i umiejętności w okresie nauki zdalnej są ujęte w sposobach sprawdzania wiedzy z poszczególnych przedmiotów.
  • Nauczyciel określa sposób sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz decyduje, które zadanie będzie podlegało ocenie.
  • Monitorowanie i weryfikowanie wiedzy może być dokonywane za pomocą testów, quizów, poleceń, prac umieszczonych na obowiązującej w szkole platformie edukacyjnej lub w postaci samodzielnej, udokumentowanej w sposób określony przez nauczyciela pracy w domu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów, poziomu kompetencji informatycznych oraz dostępności posiadanego sprzętu służącego komunikowaniu.
  • Wszystkie prace, które nauczyciel zlecił uczniom jako obowiązkowe, podlegają ocenie. Nie oznacza to jednak, że ocena musi być wyrażona stopniem.

Pozostałe zasady nauki hybrydowej i wytyczne MEN opublikowano TU

Więcej o: