1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Kwasy tłuszczowe DHA

O zdrowych kwasach tłuszczowych DHA sporo się ostatnio mówi. Poznajmy wyniki badań na ich temat.
Zmniejszenie ryzyka przedwczesnego porodu

Najnowsze badania naukowe przeprowadzone na DHA pochodzenia roślinnego (z alg) dowodzą, że przyjmowanie ok. 500 mg tego składnika dziennie przez kobiety w ciąży zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu o ponad 85 proc. Dzieje się tak dlatego, że jedną z przyczyn przedwczesnego porodu jest proces zapalny, a DHA ma działanie przeciwzapalne.

Zapobieganie depresji poporodowej

Potwierdzają to liczne badania naukowe: przyjmowanie kwasów tłuszczowych, w tym DHA, przez kobiety w ciąży wpływa na zmniejszenie ryzyka depresji poporodowej.

Dobre na układ sercowo-naczyniowy

DHA obniża poziom trójglicerydów oraz działa przeciwzapalnie, dzięki czemu zmniejsza ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych.

Rozwój płodu

Największe zapotrzebowanie na DHA występuje od poczęcia do drugich urodzin dziecka. To wtedy maluch rozwija się najbardziej intensywnie. Kształtuje się jego mózg, wzrok, odporność.

Badania naukowe pokazują, że dzieci, które w łonie matki otrzymywały odpowiednie ilości DHA, lepiej się rozwijają i mniej chorują w późniejszych okresach życia. Badanie z zeszłego roku dowodzi, że przyjmowanie ok. 500 mg DHA dziennie przez kobietę w ciąży wpływa na poprawę parametrów pracy serca płodu.

Zwiększenie odporności i przeciwdziałanie alergiom

Badanie naukowe przeprowadzone w 2010 roku dowodzi, że systematyczne podawanie dzieciom przez rok DHA z alg zmniejsza ryzyko alergii i astmy o ponad 70 proc.

Inne badanie (z tego samego roku) potwierdza, że podawanie dzieciom DHA z alg przez minimum dwa miesiące pozytywnie wpływa na rozwój układu oddechowego oraz zmniejsza ryzyko zachorowań o ponad 60 proc.

Składnik mleka matki

Kwasy tłuszczowe DHA występują w pokarmie kobiecym. Poziom DHA w pokarmie wzrasta, jeśli mama karmiąca przyjmuje suplement DHA. Optymalna dawka to 200 mg DHA dziennie, a przy niskim spożyciu ryb 400-600 mg DHA dziennie.

W DHA są wzbogacane niektóre rodzaje mleka modyfikowanego. Ale tego składnika zwykle jest zbyt mało, aby dziecko mogło otrzymać minimalną dawkę DHA przynoszącą korzyści zdrowotne, czyli 100 mg. Takim dzieciom warto podawać DHA dodatkowo.

Więcej o:
Komentarze (3)
Kwasy tłuszczowe DHA
Zaloguj się
  • kasanda

    0

    Bogaty w DHA jest suplement IQ OIL. Zawiera on dzienną dawkę zalecaną do spożycia. Zawiera również kwasy GLA i EPA które są tak samo ważne dla rozwoju dziecka i mamy.

  • koralkowa_mi

    0

    mi lekarz prowadzący też polecił pregnofer dha, nie jem w ogóle ryb i był problem, na szczęście sa suplementy :)

  • cialoniebieskie

    0

    Kwas DHA jest ważny zarówno dla mamy, jak i dla maluszka. Należy przyjmować już w ciąży i potem przy karmieniu piersią, dobry preparat pregnofer DHA.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX