Wysypka

dr Piotr Albrecht
28.10.2004 , aktualizacja: 28.10.2004 12:01
A A A Drukuj
Na prawej rączce i brzuchu mojej niespełna dwuletniej córeczki pojawiły się krostki. Dermatolog stwierdził, że są one związane z alergią na niewiadome produkty, i zalecił smarowanie tych zmian maścią Lorinden C. Czy przeprowadzanie tego typu kuracji ma sens, jeśli dziecko nie odczuwa żadnych dolegliwości, a nieznanej przyczyny alergii i tak nie da się wyeliminować?
Wyznaję zasadę, że leczenie nie może być gorsze niż sama choroba. Jeśli czynników uczulających nie udaje się ustalić i wyeliminować, to leczenie objawowe powinno być ograniczone do minimum i być stosowane tylko i wyłącznie ze względów kosmetycznych. Tak więc na pewno nie należy stosować u tak małego dziecka maści Lorinden C, która jest bardzo silnie działającym sterydem. Na niewielkie zmiany na skórze raczej powinno się stosować sterydy dużo słabsze i bezpieczniejsze (np. Cutivate). Być może wcale nie trzeba stosować u małej maści, może córeczka jest uczulona na proszek, w którym wyprała Pani jej ubranie, i wystarczy zmienić proszek, a krostki znikną.







Zobacz więcej na temat:

  • Wysypka aniarym 14.01.06, 22:58

    Mam ten sam problem z moim 2letnim synkiem,dlatego zaciekawiła mnieodpowieć.Teraz dzięki temu jestem trochę spokojniejsza.Dziękuję!»

  • Wysypka pati05 05.01.07, 17:04

    Wlasnie tez przeczytalam te wypowiedz i tez mnie t troszke uspokoilo.Mieszkam obecniew Kanadzie i moj 19 miesieczny synek tez dostal krostki tylko na lewej raczce i tez tutejsza lekarka od »

Redakcja eDziecko.pl

*

Agnieszka Wirtwein-Przerwa

  • redaktorka naczelna
  • agnieszka.wirtwein@agora.pl
  • redaktorka
  • karolina.stepniewska@agora.pl
  • dziennikarka
  • biszewska@yahoo.com
  • dziennikarz, felietonista
  • marcin.sztetter@gmail.com
  • menadżerka od społeczności
  • agata.podrazka@agora.pl
  • administratorka forum
  • zona_mi@gazeta.pl