1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Ile witaminy D?

Jakie są obecnie zalecenia dotyczące podawania dziecku witaminy D? Córka ma półtora roku i spotkałam się z różnymi opiniami. Jedni pediatrzy zalecają podawanie tej witaminy w drugim roku życia, inni odradzają. Jestem zdezorientowana i wolę witaminy dziecku nie dawać. Czy robię słusznie? Zauważyłam wśród lekarzy nowy trend - odchodzenie od podawania syntetycznych witamin. Co więc naprawdę powinnam robić?
Ogólnie zaleca się podawanie witaminy D3 w dawce 400 jednostek na dobę przez cały drugi rok życia z wyjątkiem lata. Trzeba powiedzieć, że bardziej fizjologiczne jest przyjmowanie witamin w formie naturalnej, a nie sztucznej. Nie zawsze jednak i nie wszystkie dzieci odżywiają się w taki sposób, by dostarczyć sobie naturalnych witamin w dostatecznej ilości. Dlatego, choć jestem zwolennikiem naturalnych źródeł, w pewnych sytuacjach zalecam zażywanie witamin syntetycznych. Taka potrzeba występuje moim zdaniem na przykład w czasie rekonwalescencji, wzmożonego wysiłku fizycznego, w wypadku stosowania diety monotonnej, nieurozmaiconej lub wymyślnej, źle zbilansowanej, a także gdy dziecko unika jedzenia wszelkich owoców i warzyw. Poza tym jeśli chodzi o witaminę D3, to trzeba przyznać, że naturalne jej źródła są dość ograniczone i, szczerze mówiąc, z reguły niesmaczne (na przykład tran).

Więcej o: