1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Reakcja na antybiotyk

Podczas choroby synek dostał antybiotyk (amoksycylinę). Po kilku dniach stosowania leku zaczął się dziwnie zachowywać - nie pozwalał się nikomu dotknąć, ubrać ani rozebrać, krzycząc, że go to boli. Przeraźliwie płakał, bał się jedzenia, picia, babci, dziadka i praktycznie wszystkiego dookoła. Zaczął się też załatwiać w majtki (korzysta z nocnika od dwóch miesięcy) i moczyć w nocy. Czy takie zachowanie mogło być wywołane działaniem ubocznym podanego leku? Na ulotce przeczytałam, że ten antybiotyk może czasem wpływać na układ nerwowy.


Zachowanie dziecka (jeśli już w tym czasie nie gorączkowało) mogło być spowodowane podawaniem antybiotyku, chociaż takie reakcje są niezwykle rzadkie (osobiście w całej mojej praktyce spotkałem się z tym tylko raz). Nie można też wykluczyć, że te objawy były spowodowane samą infekcją, a nie działaniem ubocznym leku, ale to z kolei wydaje mi się mniej prawdopodobne. Powinna Pani w przyszłości informować lekarza o tym, co zaszło, i o ile to będzie możliwe, unikać podawania małemu preparatów zawierających amoksycylinę (jest ich bardzo wiele i są powszechnie stosowane). Jeśli zaś chodzi o zaburzenia w oddawaniu stolca i moczu, to wszystko na pewno wróci do normy.

Więcej o: