Jak ćwiczyć Mięśnie Kegla

Zdjęcia i montaż Matylda Kozakiewicz
05.05.2008 18:06

Mięśnie Kegla - co to takiego



mięśnie Kegla nazywane są inaczej mięśniami krocza lub mięśniami dna miednicy. Podtrzymują one wszystkie narządy znajdujące się w jamie brzusznej, a w okresie ciąży dodatkowo macice wraz z rosnącym dzieckiem.

Dlaczego ćwiczenie mięśni Kegla jest tak ważne?



Ćwiczenie mięśni Kegla jest niezwykle ważne przed porodem, dzięki temu, że je wzmocnimy, poród może okazać się łatwiejszy. Świadome rozszerzanie mięśni jest szczególnie ważne w drugim okresie porodu. Dzięki ćwiczeniom mięśni Kegla w trakcie ciąży przygotujemy krocze do porodu, możemy uniknąć nacięcia krocza. Ćwiczenia mięśni dna miednicy i masaż krocza, to coś, o czym powinniśmy pamiętać przed porodem. Zwiększa się elastyczność mięśni i ukrwienie tkanek, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko pęknięcia krocza, a także mniej jest wskazań do jego nacięcia.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?



Ćwiczenia Kegla polegają na świadomym zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni (łączymy to z prawidłowym oddechem). Sposobów jest kilka, wszystkie poznacie oglądając powyższe nagranie, np.wraz z wdechem zaciskamy mięśnie, rozluźniamy razem z wydechem. Ćwiczenia mogą być wykonywane w dowolnej pozycji, w każdym miejscu. Najważniejsze, aby ćwiczenia Kegla wykonywać regularnie.

Co daje ćwiczenie mięśni Kegla po porodzie?



Pozwala ono szybciej wrócić do formy, przyśpiesza gojenie się krocza. Mięśnie Kegla powinny ćwiczyć nie tylko kobiety w ciąży i po porodzie, jest to ważne dla kobiet w każdym wieku. Zapobiega obniżeniu się narządów rodnych i wysiłkowemu nietrzymaniu moczu.

Materiał nagrany we współpracy z Fundacją Rodzić po Ludzku
Komentarze (3)
Zaloguj się
  • plumbumplumbum

    0

    Mięśnie kegla należy przede wszystkim ćwiczyć systematycznie. Można to robić w trakcie wykonywania codziennych obowiązków domowych, przez co nie ma potrzeby rezerwowania dodatkowego czasu na treningi. Dodatkowo, jeśli używamy do tego tzw. kulek gejszy, (np. plumbum.com.pl/pl/i/O-kulkach/41 ) to trening staje się bardziej efektywny.

  • plumbumplumbum

    0

    Im wcześniej kobieta zacznie ćwiczyć mięśnie Kegla tym lepiej. Trenować powinny aktywne kobiety w każdym wieku, które chcą dbać o swoje zdrowie intymne, przeciwdziałać wiotczeniu mięśni dna miednicy, profilaktycznie zapobiegać wysiłkowemu nietrzymaniu moczu oraz poprawić doznania seksualne podczas stosunku. Dużą pomocą w tym są kulki progresywne: plumbum.com.pl/pl/p/KULKI-PROGRESYWNE-KOMPLET/100

  • Marta Dębska

    0

    Sprawdźcie sobie ćwiczenia pod adresem - wiecejmeskosci.pl/miesnie-kegla-cwiczenia - pisane, głównie do mężczyzn, ale wszystkie, prócz jednego nadają się również dla kobiet. Polecam bo techniki tam są naprawdę proste.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX