1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Dzieci z objawami ADHD wykazują niższą gotowość do pójścia do szkoły. "Byliśmy bardzo zaskoczeni ich odsetkiem"

Naukowcy z USA zbadali dzieci w wieku przedszkolnym z objawami ADHD i ich gotowość do rozpoczęcia nauki w szkole. Ich wyniki wyraźnie pokazują, że te przedszkolaki wykazują trudności znacznie częściej niż ich zdrowi rówieśnicy.

Z najnowszych badań wynika, że dzieci w wieku przedszkolnym, które mają objawy ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi), wykazują mniejszą gotowość do pójścia do szkoły w porównaniu ze zdrowymi dziećmi. Obserwację te przeprowadzili lekarze ze Stanford University School of Medicine w Stanach Zjednoczonych.

Z badań wynika, że aż 79 procent dzieci z ADHD wykazuje mniejszą gotowość do rozpoczęcia nauki w szkole w porównaniu z 13 procentami badanych z grupy kontrolnej.

Byliśmy bardzo zaskoczeni odsetkiem dzieci z ADHD, które nie były gotowe do nauki. To naprawdę duża liczba

- mówiła Irene Loe, jedna ze współautorek badania, adiunkt pediatrii na Stanford University School of Medicine. Badanie jako jedno z pierwszych tak kompleksowo przeanalizowało gotowość szkolną dzieci z ADHD.

Po pierwsze - podstawą jest trafna diagnoza

Ekspertka zwraca uwagę, że główne objawy ADHD, takie jak: nadpobudliwość, problemy z koncentracją oraz impulsywność, mogą być normalnym zachowaniem u małych dzieci i wcale nie muszą wskazywać na ADHD. To właśnie sprawia, że zaburzenie jest trudne do zdiagnozowania u przedszkolaków.

Wiele z tych dzieci nie jest zdiagnozowanych, dopóki nie zaczną sprawiać poważnych problemów w szkołach

- tłumaczy współautorka badania.

Naukowcy zbadali pięć obszarów funkcjonowania dzieci

W badaniu udział wzięło 93 dzieci w wieku od czterech do pięciu lat. Prawie wszystkie uczęszczały do przedszkola bądź były do niego zapisane. Grupa dzieci z ADHD obejmowała 45 badanych, u których wcześniej zdiagnozowano zaburzenia lub których rodzice zidentyfikowali jako mających znaczny poziom objawów ADHD. Druga grupa badanych, grupa kontrolna, składała się z 48 przedszkolaków bez zespołu nadpobudliwości psychoruchowej.

Naukowcy przeprowadzili testy plus dodatkowo rozdali rodzicom kwestionariusze, za pomocą których zmierzyli pięć obszarów funkcjonowania dzieci:

  1. samopoczucie fizyczne i rozwój motoryczny,
  2. rozwój społeczny i emocjonalny,
  3. podejście do uczenia się: nadawanie zadaniom priorytetów, samokontrola w celu regulowania własnych zachowań oraz osiągania długoterminowych celów,
  4. rozwój językowy,
  5. poznanie i wiedza ogólna: poziom IQ, umiejętność identyfikacji liter, liczb, kształtów oraz kolorów.

Dzieci określono jako upośledzone w danym obszarze funkcjonowania, jeśli ich wyniki były gorsze niż średnie dla ich wieku. Zaś za nieprzygotowane do szkoły uznane zostały te, u których wykryto upośledzenie w dwóch lub więcej z pięciu badanych obszarów funkcjonowania.

Dzieci z ADHD wykazują niższą gotowość do pójścia do szkoły

Badania wykazały, że dzieci z ADHD nie mają większej skłonności niż ich rówieśnicy do wykazywania upośledzenia w zakresie poznania i wiedzy ogólnej. Jednak już we wszystkich czterech pozostałych badanych obszarach funkcjonowania wykazywały trudności znacznie częściej niż ich rówieśnicy.

Przede wszystkim były 73 razy bardziej narażone na problemy z uczeniem się niż dzieci bez ADHD. Ponad siedem razy częściej występowały u nich także zaburzenia w rozwoju społecznym oraz emocjonalnym. Miały sześć razy większe prawdopodobieństwo, że pojawią się u nich problemy w rozwoju językowym. Wykazywały również trzy razy większe ryzyko na problemy w obszarze samopoczucia fizycznego i rozwoju motorycznego

Wyniki obserwacji pokazują, jak ważna jest odpowiednio wczesna diagnoza oraz szybka pomoc dzieciom z objawami ADHD.

Więcej o:
Komentarze (14)
Dzieci z objawami ADHD wykazują niższą gotowość do pójścia do szkoły. "Byliśmy bardzo zaskoczeni ich odsetkiem"
Zaloguj się
  • chordad

    Oceniono 19 razy 7

    znacząca większość - jak nie wszystkie - dzieci z tą 'chorobą' wyzdrowiałaby natychmiast, gdyby tylko mogła codziennie się porządnie wybiegać, a nie tylko siedzieć przed tabletami, monitorami i innymi wynalazkami...

  • twojeprawda

    Oceniono 18 razy 6

    ADHD to ta choroba, gdzie sam jej prekursor to latach powiedział, że nie istnieje? hmm

  • malgojb

    Oceniono 7 razy 5

    Właściwie to nie jest bardzo odkrywcze, że osoba z zaburzeniem psychicznym wykazuje zaburzenia w dziedzinie gdzie rozwój psychiczny jest czynnikiem decydującym.
    Poza tym stwierdzenia "dzieci z ADHD nie mają większej skłonności niż ich rówieśnicy do wykazywania upośledzenia w zakresie poznania i wiedzy ogólnej" i "były 73 razy bardziej narażone na problemy z uczeniem się niż dzieci bez ADHD" lekko się wyklucza.

  • artau

    Oceniono 21 razy 5

    ADHD to przekręt. Nie ma czegoś takiego.
    3 lata po śmierci została opublikowana rozmowa z jej "wynalazcą"
    Przyznał w niej, ze to fikcja mająca przynieść krociowe zyski oszukańczym firmom farmaceutycznym

  • ludwik1313

    Oceniono 7 razy 5

    Teoria wreszcie dogoniła praktykę... ;)

  • cim_cum

    Oceniono 11 razy 3

    Spokojna głowa; wydrukuje się naklejki "Strefa bez ADHD" i po kłopocie. Potem "Strefa bez niedosłyszących, bez niedowidzących, bez z rozbitych rodzin, bez niechodzących na lekcje ww,religii, bez dzieci obcokrajowców..."

  • papugowiecxyz

    Oceniono 13 razy 3

    ADHD należy rozpoczynać od leczenia rodziców, bo to zaburzenie o etiologii behawioralnej. Kto się nie zgadza, niech wyp...dala na szczaw, i wszystkie mądre głowy od siedmiu boleści za jednym zamachem, z Podbipiętą, koniem trojańskim i dziewictwem Izaaka, soczewicę wsadź se k... w d...

  • papugowiecxyz

    Oceniono 2 razy 2

    znaczy się, terapię ADHD należy rozpoczynać, a nie ADHD, i tak mam rację, bo wiem

  • mrotom

    Oceniono 2 razy -2

    Mialem zdiagnozowane ADD przez 3 specjalistów. Otrzymywałem leki, które pomagały, ale miały one negatywne efekty uboczne. W końcu je odstawiłem i skupiłem się na diecie, co po kilku tygodniach spowodowało kompletne ustąpienie objawów ( potrzeba trochę czasu ażeby organizm mógł się oczyścić.).

    Eliminacji uległy:
    - gluten (główny winowajca w moim przypadku)
    - mleko i przetwory mleczne
    - cukier prosty ( owoce od czasu do czasu są OK, ale bez szaleństw )
    - warto również przyjrzeć się lektynom

    Ponadto zainteresowanym polecam przeczytać:

    Roślinne kłamstwo - Steven R. Gundry

    "Rewolucyjna teoria, która rzuca nowe światło na zagrożenia ukryte w pozornie zdrowych produktach roślinnych

    Wszyscy dobrze wiedzą, że warzywa i owoce to samo zdrowie. Wszyscy też słyszeli o glutenie - białku znajdującym się w pszenicy, które jest przyczyną poważnych dolegliwości z celiakią na czele. W Roślinnym kłamstwie doktor Steven Gundry ujawnia, że gluten jest zaledwie jednym z wielu toksycznych białek roślinnych występujących pod nazwą lektyn.

    Lektyny znajdują się nie tylko w ziarnach, ale też w produktach bezglutenowych uważanych powszechnie za zdrowe, w tym w wielu warzywach i owocach, orzechach i produktach mlecznych. Zawarte w nasionach, ziarnach, skórkach i liściach roślin, zostały zaprojektowane tak, aby chronić je przed drapieżnikami, również przed ludźmi. Po spożyciu wywołują rodzaj chemicznej walki w ciele człowieka, powodując reakcje zapalne, które odpowiadają za tycie i poważne schorzenia.

    Dlatego dieta oparta na produktach roślinnych jest często nieskuteczna, ma nietrwałe efekty, a mimo jej stosowania pojawiają się bóle głowy, nadciśnienie, zaburzenia trawienia i wiele innych dolegliwości.

    Dzięki tej książce dowiesz się, które produkty roślinne są szkodliwe, które możesz spożywać w niewielkich ilościach oraz jak przygotowywać warzywa i owoce tak, by nie szkodziły twojemu zdrowiu. Znajdziesz w niej także pełną listę żywności zawierającej lektynę, skuteczny plan żywieniowy oraz przepisy na pyszne dania, dzięki którym poprawisz pracę jelit, osiągniesz idealną wagę i pozbędziesz się uporczywych dolegliwości."

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX