To koniec walk o promocje w Lidlu? Dyskont uruchamia sklep internetowy. Już zrobiliśmy w nim zakupy [TESTUJEMY]

Lidl chce trafić do nowych klientów - tych, którym do dyskontu za daleko i tych, którym po prostu nie chce się polować na limitowane kolekcje z gazetki. Online kupicie przede wszystkim ubrania, zabawki i małe AGD.

Lidl ma w Polsce przeszło 600 sklepów - dużo, ale znacznie mniej niż portugalski konkurent. Dlatego dyskont chce wyjść naprzeciw klientom, którzy nie mieszkają w pobliżu żadnej z placówek. W piątek 5 kwietnia Lidl uruchomi sklep internetowy. Nie planuje jednak dostarczać żywności do domu jak Tesco czy Frisco - chodzi o ofertę "non food", czyli artykuły do domu, odzież, ubranka dla dzieci i zabawki.

Tak od piątku będzie wyglądać polska strona LidlaTak od piątku będzie wyglądać polska strona Lidla screen lidl-sklep.pl

To hity gazetek z promocjami, które w wielu dyskontach znikały z półek (a raczej koszy) w przeciągu kilku godzin. Pamiętacie słynne filmiki z zaciętych walk o Crocsy z Lidla albo skórzane torebki Wittchen, o połowę tańsze niż w firmowym salonie? Bójki o towar mogą wkrótce przejść do historii, a raczej przenieść się do przestrzeni wirtualnej.

W ten sposób Lidl rozwiązał jeden z problemów dyskontowego modelu – gdy w jednej placówce pożądany promocyjny towar znikał w ciągu 15 minut, w innej zalegał przez dwa tygodnie. Dla klientów wycieczki śladem upragnionego zestawu klocków czy mopa parowego były co najmniej uciążliwe. Teraz magazynowaniem promocyjnych ubrań i sprzętów zajmie się firma zewnętrzna, a towar dostarczy pod drzwi kurier w ciągu trzech dni roboczych.

Jak działa sklep internetowy Lidla?

Zakupów z internetowego Lidla nie odbierzemy w sklepie, ale koszty dostawy kurierskiej są atrakcyjne (9,90 zł, gratis dla zamówień powyżej 149 zł). Klientom przysługuje również prawo do zwrotu w ciągu miesiąca, a koszty przesyłki pocztowej pokrywa dyskont. Co ciekawe, w lidl-sklep.pl możemy zamówić nawet produkty z następnego tygodnia, z tym że dostawa zostanie zrealizowana później.

Wrotki z oferty aktualnej od 8.04Wrotki z oferty aktualnej od 8.04 screen lidl-sklep.pl

- Przez okres ostatnich dwóch lat wdrożyliśmy kilka innowacyjnych projektów z kategorii e-commerce: platformę do rezerwacji win i innych alkoholi WinnicaLidla.pl, witrynę do rezerwacji wycieczek Lidl-podroze.pl czy nową aplikację mobilną Lidl Plus. W dobie, gdy dostęp do Internetu jest coraz większy, oferowanie usług internetowych jest jednym z najważniejszym kierunków rozwoju sieci handlowych. Cieszymy się, że Lidl Polska również uczestniczy w tej internetowej rewolucji – mówi Maksymilian Braniecki, Prezes Zarządu Lidl Polska.

Wspomniana aplikacja działa zaledwie od początku kwietnia, ale jej premiera nie ma związku z uruchomieniem sklepu internetowego. W appce klienci znajdą kupony zniżkowe, a zakupy z poziomu smartfona będą możliwe za pomocą strony mobilnej e-sklepu.

Oferta sklepu internetowego Lidla

Sprzedaż internetowa dotyczy marek wewnętrznych dyskontu (dziecięce Lupilu, odzież damska Esmara, elektronika Silvercrest etc.), ale także limitowanych kolekcji przygotowanych z markami zewnętrznymi. Oznacza to, że online będzie można zdobyć wspomniane torebki Wittchen, a w najbliższym czasie np. popularne klapki Birkenstock.

W dniu premiery sklepu oferta będzie dość skromna - na pierwszy ogień poszło ponad 650 produktów podzielonych na osiem kategorii. Będzie jednak stopniowo rozszerzana. Podobnie jak w sklepach stacjonarnych, nowości będą pojawiać się trzy razy w tygodniu (poniedziałki, czwartki i soboty).

Do internetowego sklepu Lidla mieliśmy okazję zajrzeć jeszcze przed premierą. Zgodnie z zapowiedzią, oferta jest spójna z aktualnymi "gazetkami". Jeszcze przed Wielkanocą możemy kupić sprzęty i gadżety ułatwiające wiosenne porządki, a także całą kolekcję odświętnej odzieży dla dzieci i dorosłych. W sklepach stacjonarnych koronkowe sukienki damskie, sukieneczki niemowlęce i garniturki w rozmiarach od 92 cm pojawiły się w poniedziałek, więc w wielu Lidlach nie ma już po nich śladu.

W sklepie znajdziecie na przykład kolekcję odświętnych ubranek dla dzieci, przygotowanych z myślą o Świętach WielkanocnychW sklepie znajdziecie na przykład kolekcję odświętnych ubranek dla dzieci, przygotowanych z myślą o Świętach Wielkanocnych Źródło: screen lidl-sklep.pl

Do koszyka możemy od razu rzucić także ubranka ze stuprocentowej biobawełny (oficjalna premiera dopiero 11.04) oraz zabawki z aktualnej oferty Dziecięcy świat. Kategoria Dziecko już na starcie obejmuje ponad 100 produktów. Najbardziej rozbudowany jest jednak dział z odzieżą, segmentem, który Lidl bardzo skrupulatnie rozbudowuje od kilku sezonów.

Czego brakuje w ofercie internetowego Lidla?

Zabrakło oczywiście artykułów spożywczych, które nie wpisują się w model biznesowy e-sklepu. W sklepie internetowym nie kupimy też artykułów codziennego użytku z działu gospodarczego. Nie ma pieluszek, za to są maty niemowlęce. Nie kupimy też folii spożywczej, ale patelnie i blendery już tak.

Zastanawia też brak kosmetyków, zwłaszcza że Lidl sporo zainwestował w rozwój własnej marki Cien. Po spektakularnym sukcesie kremów do twarzy za 10 zł, dyskont sukcesywnie rozbudowywał linię, a na początku bieżącego roku wystartował nawet z kolejną marką Cien Food for Skin, opartą na naturalnych składnikach i wegańskich formułach. Na razie w dziale Zdrowie i Uroda znajdziemy elektronikę - m.in. wagi łazienkowe, golarki, szczoteczki soniczne i urządzenia do stylizacji włosów (także znanej marki BaByliss).

Poniżej znajdziecie krótkie wideo, na którym zobaczycie, jak wyglądają zakupy w sklepie internetowym dyskontu.

Zobacz wideo

Taki przekrój oferty sugeruje, że sklep internetowy nie ma zastąpić regularnych wizyt w dyskoncie. Stanie się za to skutecznym modelem szerokiej dystrybucji hitów gazetek promocyjnych. Nawet w wielkopowierzchniowym dyskoncie nie sposób przecież zgromadzić kilkuset promocyjnych odkurzaczy czy 200 modeli ubrań w każdym dostępnym kolorze i rozmiarze. Online już czekają na chętnych...

Będziecie kupować w internetowym dyskoncie? My z ciekawością czekamy na odpowiedź Biedronki.

Więcej o:
Copyright © Agora SA