Data startu kampanii nie jest przypadkowa - 21 marca obchodzony jest Światowy Dzień Zespołu Downa. Jej główną osią jest spot, który ma obalić stereotypy związane z trisomią 21. chromosomu. Osiem osób podzieliło się swoimi doświadczeniami. Opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie są ich pasje i marzenia. Odpowiadają na pytania, które zwykle nie są zadawane zdrowym osobom, bo wydają się nie na miejscu. A osoby z trisomią 21. chromosomu często się z nimi stykają. Są inni? A może to osoby zdrowe są tymi innymi? "Nie możecie uczyć się w szkole?", "Nie potraficie posługiwać się internetem?" - to niektóre z pytań, na jakie odpowiedzieli bohaterowie kampanii. I pokazali, że robią dokładnie to, co wszyscy.
Akcja powstała z potrzeby serca. Zespół Downa jest mi bliski, mam 25-letnią siostrę, która zainspirowała mnie do zrobienia kampanii
- mówi Kaja Bielawska z Digital Resolution, która jest organizatorką i pomysłodawczynią akcji. - Mam możliwość pracować wśród inspirujących osób, które wspierały i pomagały mi w realizacji kampanii. Niewątpliwą pomocą byłą znajomość rynku mediów. Reprezentanci mediów i wydawców, których zaprosiłam do współpracy podkreślali wartość edukacyjną kampanii.
Akcję przygotowały Digital Resolution oraz Tribal Media dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa "Bardziej Kochani". Za reżyserię i produkcję spotu odpowiedzialni są: Bartłomiej Szkop, Dorota Konarska oraz Łukasz Genczelewski.
- Dziękuję wszystkim, którzy - włączając się do akcji - zostali przyjaciółmi osób z zespołem Downa - mówi Bielawska.
Chcesz pokazać osobom z zespołem Downa, że je wspierasz? W czwartek załóż skarpetki nie do pary. To nie moda, tylko symbol niedopasowania społecznego, z jakim często borykają się osoby z trisomią. Zamiast wykluczać, pokażmy, że działamy razem. A nasz band to #zespolkolorowychskarpetek - dołączysz?