W tym roku do konkursu rodzice zgłosili ponad 140 tys. dzieci. O ile zazwyczaj decyzja jury nie wzbudzała większego zainteresowania, tym razem sporo się o niej mówi. To dlatego, że po raz pierwszy w 90-letniej historii konkursu jego zwycięzcą zostało dziecko z zespołem Downa.
Wizerunek Lucasa Warrena zostanie wykorzystany we wszystkich kampaniach reklamowych marki w 2018 roku. - Mamy nadzieję, że ta decyzja zwróci uwagę na potrzeby osób upośledzonych - powiedziała mama Lucasa w jednym z wywiadów.
Decyzja marki Gerber zaskakuje w pozytywnym sensie. W poprzednich latach sporo mówiło się o dyskryminacji osób z zespołem Downa w branży reklamowej. Dwa lata temu pojawiła się informacja o 15-miesięcznym Asherze Nash z Wielkiej Brytanii, który został odrzucony przez agencję modelingową. Mama chłopca otrzymała wiadomość, że w branży nie ma zapotrzebowania na takie dzieci. To zmobilizowało ją do zorganizowania akcji mającej na celu ograniczenie dyskryminacji.
Decyzja Gerbera została przyjęta bardzo życzliwie. Post promujący nową akcję zdobył ponad 42 tys. polubień na Instagramie marki (podczas gdy poprzednie miały ich zwykle po kilkaset). Pod zdjęciem małego Lucasa pojawiły się także komentarze, które pisali m.in. rodzice innych dzieci z zespołem Downa:
Kocham to! Bardzo dobry wybór!
Gratulacje! Jako mama dziecka z zespołem Downa jestem dumna z wyboru Gerbera.
Wspaniałe! Jesteśmy bardzo wdzięczni za ten krok!
Zobacz także:
Narodziny gwiazdy - mała modelka z zespołem Downa reklamuje kostiumy kąpielowe