1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Widzisz zagubione dziecko. Co robisz? Zatrzymujesz się, idziesz dalej?

Przez osiem godzin eksperymentu społecznego tylko 21 przechodniów zatrzymało się przy samotnym dziecku. Najczęściej jednak ludzie nie reagowali na to, że w tłumie stoi zdenerwowane i przestraszone dziecko bez opiekuna.

W popularnym, zatłoczonym australijskim centrum handlowym postanowiono sprawdzić czy i jak często przechodnie zareagują na dzieci pozostawione bez opiekunów. Samuel i Ava to kilkuletnie dzieci, które wzięły udział w trwającym osiem godzin eksperymencie.

 


Już w pierwszej minucie eksperymentu jedna z przechodzących kobiet zatrzymała się przy dziewczynce i zapytała kiedy ostatnio widziała mamę lub tatę. Jednak, przez większość czasu trwania prowokacji, przechodnie zdawali się nie zauważać samotnego w tłumie dziecka. Tylko 21 osób zatrzymało się, aby zapytać dziecko czy się zgubiło i czy potrzebuje pomocy.

Dziecko w tłumieDziecko w tłumie Klatka z Youtube/Social Experiment: Would you walk past/Key Assets

Twórcami spotu jest australijska organizacja pozarządowa zajmująca się pomocą w utworzeniu rodziny zastępczej Key Assets. Na łamach australijskiej prasy Rob Ryan, dyrektor Key Assets, zwrócił uwagę na to, że eksperyment społeczny z zagubionymi dziećmi w centrum handlowym nie tylko pokazuje, że nie ma pewności, że ktoś pomoże dziecku kiedy się zgubi, ale jest też doskonałą metaforą tego jak mało z nas reaguje i dostrzega dzieci w potrzebie.

Dziecko w tłumieDziecko w tłumie fot: klatka z youtube/Key Assets

Zgubienie dziecka, to się zdarza
W Polsce tylko w 2014 roku zgłoszona zaginięcia 8104 osób poniżej 18 roku życia. Jeżeli chodzi o najmłodsze dzieci najczęściej są to krótkotrwałe zaginięcia. Nie zawsze, ale bardzo często ich główną przyczyną jest niedostateczna opieka rodziców. Dzieci najczęściej giną podczas wizyty w supermarkecie czy na plaży. To zazwyczaj prozaiczne sytuacje, które mogą napędzić dużo strachu.

W tekście ''Nie zgub się kochanie'' piszemy o tym jak rozmawiać z dzieckiem o bezpieczeństwie w tłumie i co robić aby nie stracić go z oczu.

500 zł na dziecko. Co na to Polacy? "Mam szóstkę dzieci i jest to kwota odpowiednia" [SONDA]

Komentarze (1)
Widzisz zagubione dziecko. Co robisz? Zatrzymujesz się, idziesz dalej?
Zaloguj się
  • ppo

    0

    W dzisiejszych czasach- dzięki wam, dziennikarze- każdy, kto zainteresuje się dzieckiem, to "pedofil". Ludzie się boją.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX