1. I trymestr ciąży

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
  2. II trymestr ciąży

    1. 15
    2. 16
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. 24
    11. 25
    12. 26
    13. 27
  3. III trymestr ciąży

    1. 28
    2. 29
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. 37
    11. 38
    12. 39
    13. 40
  4. I rok życia

    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    9. 9
    10. 10
    11. 11
    12. 12
    13. 13
    14. 14
    15. 15
    16. 16
    17. 17
    18. 18
    19. 19
    20. 20
    21. 21
    22. 22
    23. 23
    24. 24
    25. 25
    26. 26
    27. 27
    28. 28
    29. 29
    30. 30
    31. 31
    32. 32
    33. 33
    34. 34
    35. 35
    36. 36
    37. 37
    38. 38
    39. 39
    40. 40
    41. 41
    42. 42
    43. 43
    44. 44
    45. 45
    46. 46
    47. 47
    48. 48
    49. 49
    50. 50
    51. 51
    52. 52

Podaj: planowaną datę porodu lub datę urodzin dziecka

Jak wydobyć z mamy kobietę? Oto kilka sztuczek

Mama jest też kobietą! Zapominają o tym i mężowie, i dzieci, i one same...

Dzień wolny od obowiązków

Odejdźmy na chwilę od sterty ubrań do wyprasowania, porozrzucanych zabawek i nieodrobionych lekcji. Przygotujmy sobie dzień wolny od obowiązków oraz ciągłego pędu i nie zapominajmy go powtarzać - wpłynie to pozytywnie nie tylko na nasze samopoczucie i wygląd, ale i atmosferę w domu.

Małe przyjemności za niewielkie pieniądze

Jeśli szkoda ci czasu i pieniędzy na wyprawę do spa, wybierz któryś z naszych pomysłów na relaks.

Najprostszym i najmniej czasochłonnym sposobem, by rozluźnić mięśnie i zapomnieć o codziennych bolączkach jest chwila spędzona z dobrą lekką książką i kubkiem gorącej herbaty. Długie jesienne wieczory temu sprzyjają. Uspokajająca i relaksująca może okazać się herbata owocowa o przyjemnym aromacie, ale i napar z melisy, rumianku czy passiflory. Warto także sięgnąć po pasek czekolady ? jest w niej dużo magnezu, który przeciwdziała stresom podobnie jak endorfiny, a fenylotynamina spowoduje wzrost hormonów szczęścia, co w efekcie poprawi nastrój.

Innym sprawdzonym sposobem na poprawę nastroju bez wychodzenia z domu jest kąpiel. Najzdrowsza temperatura wody to 34-42 stopni Celsjusza. Im cieplej, tym działanie bardziej rozluźniające i usypiające. Warto brać ją przed snem, wyłączyć światło i ustawić wokół kilka zapachowych świec lub użyć olejków. Jeśli taka aromaterapia ma na celu odprężyć, wybierz wanilię lub pomarańczę, jeśli pobudzić, sięgnij po cytrynę, eukaliptusa lub jaśmin. Pamiętaj! Kąpiel nie powinna trwać dłużej niż 15-20 minut! Wysoka temperatura po takim czasie może spowodować pękanie naczynek krwionośnych.

Jeśli masz stałe grono przyjaciółek, które chętnie spędzą czas w swoim towarzystwie, zorganizuj małe domowe SPA. Wystarczy jeden pokój, w którym zorganizujesz wygodne miejsce - na przykład rozłożone łóżko z mnóstwem poduszek. Poza niekończącymi rozmowami możecie wspólnie przygotować zdrową surówkę, zrobić domowe maseczki czy urządzić wspólne depilowanie brwi lub manicure. Brzmi banalnie, jednak to świetna forma spędzania czasu, która umacnia więzi, relaksuje, bawi i dodatkowo stwarza okazję do kosmetycznych zabiegów, na które często nie mamy czasu.

Gimnastyka jest jednym z najprostszych form relaksu. Podczas wykonywania ćwiczeń uwalniamy hormony szczęścia, wzmacniamy serce, usprawniamy pracę płuc. Dodatkowo spalamy kalorie i dorabiamy się wytrzymałości. Jeśli jesteś domatorką lub masz niewiele czasu ćwicz 15 minut dziennie - na przykład przed śniadaniem. Jeżeli możesz pozwolić sobie na dwugodzinny wypad, wybierz zajęcia fitness, a po nich 15 minut sauny, która rozluźni mięśnie, odpręży i zahartuje. Najlepiej zrobić trzy piętnastominutowe serie oddzielone chłodnym prysznicem - sprawi to, że poczujemy się jak nowo narodzone!

Makijażowe triki

Skoro mamy już pomysły na relaks, warto zabrać się za makijaż, który sprawi, że nasza cera wyglądać będzie świeżo i promiennie, oczy nabiorą wyrazistości, a kształt twarzy zostanie optycznie skorygowany.

Największym problemem kobiet wychowujących dzieci są sińce pod oczami i zmęczona cera. Jak sprawić, by widoczne oznaki nieprzespanych nocy i aktywnych dni znikły? Oto kilka trików makijażystów, które będą pomocne każdej mamie:

1. Przed zrobieniem makijażu nałóż na cienie pod oczami jasnobeżowy lub żółty korektor w płynie - pozwoli on zatuszować przebarwienia;

2. Na popękane naczynka i zmiany trądzikowe najlepszy jest korektor w sztyfcie lub musie w odcieniu miętowym

3. Najlepiej nakładać korektor za pomocą pędzla - częstym błędem kobiet jest stosowanie zbyt obfitej ilości kosmetyku, przez co jest on widoczny, nawet pod warstwą podkładu

4. Wbrew modzie na gąbeczki, podkład najlepiej nakładać palcami - robi tak większość makijażystów, ponieważ w ten sposób można rozprowadzić go dokładniej, ale i dlatego, że w trakcie nakładania ma on już temperaturę ciała, dzięki czemu lepiej się rozprowadza i jest mniej podatny na ścieranie

5. Nie zapominaj o różu i pudrze brązującym - ten kosmetyk często kojarzy się z przesadnym makijażem, jednak dobrze dobrany do typu urody i dokładnie nałożony sprawi, że twarz będzie wydawała się szczuplejsza i wypoczęta; najlepiej stosować do nakładania pędzel kabuki - jego główka ma tak perfekcyjny kształt, że wręcz nie da się nałożyć tego kosmetyku źle

6. Używaj podkładu liftingującego lub rozświetlającego - sprawi on, że cera będzie wyglądała na jędrną i promienną

7. Twarz będzie wyglądała wyraziście, jeśli dokładnie skorygujesz kształt brwi, a ewentualne ubytki i niedoskonałości poprawisz za pomocą cieni w kolorze włosków lub kredki o odcieniu brwi lub ton jaśniejszym - pamiętaj, ciemne kolory postarzają!

8. Oczy będą wyglądały na większe i wypoczęte, jeśli obrysujesz górną powiekę kredką. Jeżeli odległość między nimi jest za mała, narysuj kreskę od połowy powieki do zewnątrz i rozetrzyj końce

9. Przed nałożeniem podkładu nie zapominaj o kremie nawilżającym, a w zimie nawet natłuszczającym - unikniesz nieestetycznego efektu w okolicach łuszczącej się skóry

10. Używaj konturówki - możesz dzięki niej powiększyć usta, ale i nadać im nieco ładniejszy i bardziej wyrazisty kształt

11. Niech bezbarwny błyszczyk stanie się twoim przyjacielem - powiększy on wargi i nada im świeży i jędrny wygląd

12. Cienie nakładaj palcem - zrobisz to wówczas dokładniej. Jeśli masz szeroko rozstawione oczy, nałóż ciemniejszy kolor na wewnętrznej stronie powieki, jeśli są rozstawione zbyt wąsko, zrób odwrotnie

13. Nigdy nie zapominaj o demakijażu, który usuwa także sebum i zanieczyszczenia - niech stanie się on codziennym rytuałem. Zacznij od preparatu do demakijażu oczu, później umyj całą twarz nawilżającą pianką lub mleczkiem, następnie przetrzyj twarz tonikiem, który przywróci skórze odpowiednie pH, a na koniec wklep krem na noc.

Kosmetyczne must have

Nie od dziś wiadomo, że kosmetyki pomagają zachować młody wygląd ciała - warto zainwestować w tą nieinwazyjną pielęgnację, zwłaszcza, że niewiele kosztuje i zajmuje mało czasu. Najlepiej raz w tygodniu robić peeling i stosować dobry balsam nawilżający, po którym skóra będzie gładka, miękka i jędrna. Na problemy z dekoltem proponujemy codziennie robić krótki masaż kremem przeznaczonym do tych partii ciała. Według przeprowadzonego na portalu lula.pl sondażu kremy antycellulitowe nie są na tyle skuteczne, by warto było w nie inwestować, dlatego nie zapominaj, że masaże, dieta i ćwiczenia są sprzymierzeńcem w walce o równą i gładką skórę ud.

 

Inną partią o którą warto dbać jest twarz. To nasza wizytówka, która w pędzie życia codziennego traci na atrakcyjności - grawitacja, wolne rodniki i stres są bezlitosne. Pamiętaj by codziennie robić pełny demakijaż - nie jeden makijażysta twierdzi, że jest on dużo ważniejszy niż drogie kosmetyki kolorowe czy kremy. Pamiętaj także, żeby zbytnio nie wysuszyć cery preparatami oczyszczającymi - lepiej myć twarz częściej, za to mniej intensywnymi specyfikami.

 

Wiele kobiet traci włosy w ciąży i podczas karmienia piersią. Także, gdy dzieci są dorosłe kobieca czupryna może się przerzedzić, np. z powodu stresu. Jeśli dbasz o włosy, a mimo to wypadają w dużych ilościach, spróbuj zastosować się do naszych rad:

1. Unikaj ostrego słońca i chlorowanej wody

2. Zrób sobie dwumiesięczną kurację tabletkami ze skrzypem i jak największą ilością witamin i minerałów wpływających na kondycję włosów - jeśli nie zauważysz efektów, znaczy to, że przyczyna nie leży w braku składników odżywczych

3. Masuj głowę w trakcie mycia - pobudzisz do pracy gruczoły łojowe

4. Stosuj szampony wzmacniające z apteki - unikaj produktów tzw. marketowych

5. Nie trzyj włosów ręcznikiem po umyciu - wystarczy delikatnie przyciskać go do głowy, by zebrać odpowiednią ilość wody

6. Nie używaj suszarki

7. Płucz włosy chłodną wodą

8. Unikaj robienia kitki - gumka osłabia włosy

9. Czesz włosy delikatnie i cierpliwie, jeśli przychodzi to z trudem, stosuj odżywki bez spłukiwania.

Jeśli stosowałaś nasze wskazówki, a mimo to włosy intensywnie wypadają, zgłoś się do lekarza - być może masz chore jajniki lub chorobę skóry.

Fryzura idealna

Wszystkie mamy szczególnie cenią sobie czas, dlatego warto poświęcić kilka minut na naukę i codziennie wykorzystywać wielki efekt uzyskany szybko i w łatwy sposób. Niżej przedstawiamy filmy instruktażowe, na których znany fryzjer agencji modelek Ford Models - Johnny Lavoy - przekonuje, że nie trzeba spędzić godziny przed lustrem, by wzbudzić zachwyt swoim wygodnym, pięknym i kobiecym uczesaniem:

Uroda z lodówki

Uroda i dobre samopoczucie pochodzą z wnętrza organizmu. Tylko wówczas, gdy jesteśmy wypoczęte, zdrowe i odpowiednio się odżywiamy, mamy siłę codziennie stawiać czoła wyzwaniom macierzyństwa. Niżej prezentujemy listę dobroczynnych produktów, o które warto wzbogacić codzienną dietę całej rodziny:
?    miód ? znany od wieków, uwielbiany przez Hipokratesa, Kleopatrę i faraonów; hamuje rozwój bakterii i grzybów, zmiękcza i uelastycznia skórę, nadaje połysk włosom;
?    dobre masło, oliwa i ryby ? są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6;
?    marchewka- poprawia koloryt i jędrność skóry, kondycję włosów i paznokci, wzrok, przyspiesza przemianę materii;
?    orzechy ? zawierają korzystne kwasy tłuszczowe, białko, witaminy i minerały; pomagają zwalczać wolne rodniki, zapobiegają miażdżycy i nadciśnieniu tętniczemu;
?    grejpfruty ? jest niskokaloryczny, wzmacnia odporność, przyspiesza trawienie, reguluje poziom cholesterolu, zapobiega żylakom i sklerozie;
?    yerba mate ? wzmacnia odporność, oczyszcza z toksyn, poprawia przemianę materii, jest silnym antyutleniaczem, pobudza, wspomaga pracę układu krwionośnego;
?    biała herbata ? chroni organizm przed wolnymi rodnikami, zmniejsza ryzyko powstawania zmian nowotworowych w komórkach, pobudza, orzeźwia, wzmacnia odporność.

Sprytna moda

Nie tylko dieta, kosmetyki ale oczywiście i moda pomoże mamie wydobyć z siebie seksowną kobietę. Jak to zrobić? Wystarczy stanąć przed lustrem i obiektywnie ocenić swoje kształty - jeśli pojawi się problem, można poprosić o radę przyjaciółkę lub partnera. Niżej przedstawiamy trzy modne zestawy propozycji dla pań z najczęściej spotykanymi mankamentami sylwetki:

Niewielkie piersi

Posiadaczki niedużych piersi powinny skupiać się na górnej części garderoby, dolną pozostawiając gładką i monochromatyczną, by przyciągać wzrok ku górze. Dobrym rozwiązaniem będą optycznie powiększające wzory w postaci kwiatów, kratki czy motywów zwierzęcych. Na górze powinny pojawiać się jaśniejsze kolory, a także te intensywne i neonowe. Mile widziane poziome paski, kieszenie na piersiach, żaboty, kokardy, nadruki i wszelkie inne ozdoby.

Zbyt obfity biust

Odwrotnym problemem są piersi w zbyt dużym rozmiarze. Panie z takim problemem powinny skupić się przede wszystkim na dobrze dobranym rozmiarze stanika. Gdy piersi będą podtrzymane i estetycznie ułożone w miseczkach, możemy ubierać się dalej.
Idealnym rozwiązaniem w takim przypadku są dobrze skrojone sukienki, które będą miały ciemną i gładką górę z jak najbardziej pionowym dekoltem w kształcie litery V i jasny, najlepiej wzorzysty dół, który przyciągnie wzrok. Spódnice i doły sukienek powinny być rozkloszowane, by wyrównać proporcje. Wszelkie ozdoby wędrują na dolne partie stroju.

Duża pupa

Zbyt obfite biodra i pupa to najczęstszy problem kobiet. Panie z takim mankamentem powinny nosić ciemne rozkloszowane spódnice, najlepiej w pionowe pasy, plisowane lub z delikatnymi falbanami. Tutaj, podobnie jak w pierwszym przypadku, podkreślamy górę za pomocą jasnych i ostrych kolorów, wzorów i ozdób. Najlepiej nie zaznaczać talii, bo podkreśli to szeroki dół. Jako okrycie wierzchnie najlepiej wybrać lekko rozkloszowany płaszcz w ciemnym kolorze i dobrze dobrać rozmiar - zbyt mały będzie opięty na dole i jeszcze bardziej podkreśli zbyt obfite partie ciała.

Więcej o: